آموزش مالیاتآموزش های رایگان

حذف ارزش افزوده طلا و نحوه محاسبات جدید

محاسبات در خرید طلا و جواهر

حتما ویدیوی نحوه محاسبات فروش طلا را در انتهای این متن ببینید

یکی از مزایای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، معافیت طلا از این مالیات بود که با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، این نوع مالیات در محاسبات خرید و فروش لحاظ نخواهد شد.

اصل حذف مالیات از طلا بر این اساس بوده که  طلا در فرهنگ فعلی ما یک کالای سرمایه‌ای است و از جمله کالاهای مصرفی نمی‌باشد و با توجه به اینکه مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات بر مصرف است پس طلا نباید مشمول ارزش افزوده باشد.

بر اساس ماده 26 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، اصل طلا و جواهر و پلاتین از ارزش افزوده معاف شدند که البته لازم است بدانیم همچنان مالیات بر ارزش افزوده در اجرت طلا و سود فروش آن اعمال خواهد شد ولی از آنجایی‌که بخش عمده‌ای از مبلغ پرداختی بابت خرید اصل طلا می‌باشد مبلغ ارزش افزوده بابت اجرت و سود طلافروشی در مقایسه با اصل طلا مبلغ چشم‌گیری نخواهد بود و در مجموع به نفع مصرف کننده نهایی شده است.

این موضوع منجر خواهد شد با فرض ثابت بودن قیمت در زمان خرید و فروش، خریدار طلا در هنگام فروش آن ضرر کمتری را متحمل شود چراکه حداقل بابت اصل طلا ارزش افزوده‌ای را نپرداخته است.

حالا احتمالا سوال شما این باشد که با عدد و رقم، این موضوع چقدر به نفع مصرف کننده تمام خواهد شد و همچنین شاید سوال بعدی شما این باشد که نحوه محاسبه فروش طلا به چه نحوی است.

چند عامل کلیدی در محاسبه قیمت فروش مصنوعات طلا موثر است که این عوامل شامل موارد زیر است:

  • وزن طلا
  • قیمت روز هر گرم طلا
  • میزان اجرت ساخت طلا
  • سود طلا فروشی
  • ارزش افزوده مربوط به اجرت و سود طلافروشی

در آموزش ویدیویی زیر موضوع نحوه محاسبات فروش مصنوعات طلا و همچنین نحوه صدور فاکتور برای طلا فروش و تکالیف ثبت معاملات در سامانه مودیان که مشمول فعالان حوزه طلا و جواهر می‌باشد به صورت کامل تشریح شده است.

ضمنا جهت مشاهده قیمت روز طلا می‌توانید از لینک آدرس زیر اقدام نمایید:

استعلام آنلاین قیمت روز انواع طلا

 

مطالعه بیشتر: محاسبات خرید طلا با تغییرات آن در ارزش افزوده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا