ثبت تمامی پرسنل به عنوان غیراصلی در مالیات حقوق

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقتوسط "sh.ghiasvand"ثبت تمامی پرسنل به عنوان غیراصلی در مالیات حقوق
sh.ghiasvand پرسیده شده در 2 سال پیش

با سلام امروز سامانه مالیاتی رو چک می کردم و دیدم که فرد قبل من در فهرست مالیات حقوق همه کارگرها رو غیر اصلی و فقط دو نفر شریک رو اصلی ثبت کرده؟ این کار به چه دلیل هست و آیا مشکلی بعدا پیش نمیاد؟

سوالات مرتبط

4 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام، شاید آن پرسنل در محل دیگری بعنوان حقوق بگیر اصلی فعالیت داشته اند و در این محل بعنوان غیراصلی منظور شده اند. اگر آن کارکنان در مجموعه شما هستند این موضوع را تست کنید و با ثبت کد ملی آنها در ارسال لیست حقوق ببینید آیا در محل دیگری بعنوان حقوق بگیر اصلی هستند یا خیر
sh.ghiasvand 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام استاد
می دونم که همه کارکنان اصلی هستن، چون غیر اصلی رد شدن مشمول مالیات ماده 84 نمیشن و این رو هم براشون لحاظ نکرده و مالیات حقوقشون رو هم صفر زده در آینده و هنگام رسیدگی آیا مشکلی پیش نمیاد؟
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده

میتونم بگم اساسا اشتباه عمل کرده اند چرا که با اعمال تبصره یک ماده 86 کارکنان مجاز به استفاده از معافیت ماده 84 نیستند و در سالهای قبل به صورت مقطوع مشمول 10 درصد مالیات تکلیفی حقوق می باشند حال اینکه میفرمایید مالیاتی کسر نشده قطعا اشتباه هست و مشمول مالیات حقوق و جرایم مواد 199 و 197 در زمان رسیدگی مالیاتی

elahe habibi 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام استاد اگر آن ماه که به صورت اشتباه غیر اصلی خورده و تایید شده اگر بعد از متوجه شدن در ماه های بعد اصلاح کنن باز مشمول جریمه خواهند شد؟
دکمه بازگشت به بالا