آموزش مالیات

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی

عضویت در سامانه مودیان

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در تاریخ 98/8/1 به تایید نهایی شورای نگهبان رسید و در قانون مقرر شده بود 15 ماه بعد از لازم الاجرا شدن آن، اجرا شود اما با تاخیرهایی همراه شد که اجرای کامل آن تاکنون به تعویق افتاده است.

بعد از اجرای کامل این قانون به موجب فراخوان‌های سازمان امور مالیاتی، مودیان مالیاتی موظف به ثبت نام و عضویت در سامانه مودیان و در صورت لزوم، استفاده از پایانه‌های فروشگاهی خواهند بود.

البته استفاده از پایانه‌های فروشگاهی صرفا برای اصنافی ضرورت دارد که خرده فروش باشند یا به نوعی با مصرف کننده نهایی تبادل و فروش کالا داشته باشند و بقیه مودیان اجباری به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی ندارند.

به زودی در یک پست کامل در مورد سامانه مودیان، پایانه‌های فروشگاهی، حافظه مالیاتی، نحوه فراخوان مودیان مشمول و سایر نکات مرتبط با این قانون جدید مطالبی منتشر خواهیم کرد اما در قدم اول لازم است مراحل ثبت نام و عضویت در سامانه مودیان را بدانیم که در این ویدیو مراحل ثبت نام را تشریح کرده‌ام.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سپاس از کلیهٔ زحمات شما و توضیحاتتون.
    به روز بودنتان قابل تقدیره.

  2. با تشکر از سایت خوبتون و نکات ارزشمندی که گفتید منم گواهی دیجیتال خودم را از سامانه اعتماد هوشمند آینده دریافت کردم و تونستم ثبت نام کنم https://smarttrustco.ir

  3. من هفته قبل سامانه مودیان شرکت رایمند (raymandsoft.com) رو تهیه کردم و با اینکه نرم افزار رایمند رو نداشتم تونستم به راحتی با اکسل صورتحسابمو ارسال کنم که محیط کاربری خیلی خوب و راحتی داشت و تا همین الان هیچ مشکلی نداشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا