آموزش حسابداریآموزش مالیات

نحوه صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد با جزئیات

سند حسابداری از روی فیش حقوقی

یکی از مهمترین اسناد حسابداری که هرماه در هر مجموعه‌ای ثبت می‌شود سند حقوق و دستمزد است.

بعضی از مجموعه‌ها از نرم افزارهای حقوق و دستمزد استفاده می‌کنند و این سند به صورت خودکار در پایان هرماه بعد از ورود اطلاعات کارکرد کارکنان ثبت می‌شود اما دو ضرورت وجود دارد.

1- حتی اگر از نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد هم استفاده کنیم در ابتدای تنظیمات باید کنترل‌های لازم را برای صحت سنجی صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد داشته باشیم و عوامل حقوق و دستمزد و نقش آن‌ها در صدور سند حسابداری را در سیستم تعریف کنیم و بعد از آن هرازگاهی کنترل نماییم که آیا سند حقوق و دستمزد اتوماتیک،‌ به صورت صحیح ثبت می‌شود یا خیر.

2- اگر از نرم افزارهای حسابداری استفاد نمی‌کنیم باید بدانیم که این سند حسابداری مهم ماهانه به‌ چه صورتی ثبت می‌شود و چه حساب‌هایی و به چه شیوه‌ای بدهکار و بستانکار می‌شود.

پس به این دو دلیل ذکر شده حتما باید بر نحوه صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد مسلط باشیم.

در مقالات قبلی محاسبه یک فیش حقوقی (مثال 1، مثال 2، مثال 3، مثال 4) را داشتیم و من برای صدور سند حقوق و دستمزد از همین فیش حقوقی استفاده کردم و سند حسابداری آن را در نرم افزار حسابداری صادر نمودم تا با شیوه کامل ثبت سند حسابداری حقوق و دستمزد نیز در نرم افزار حسابداری آشنا شوید و بدانید که کدام‌یک از حساب‌های کل،‌ معین و تفصیلی در این فرآیند به کارگیری خواهند شد.

ویدیوی زیر این دانش را برای شما ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا