استفاده و تسویه مرخصی استحقاقی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزداستفاده و تسویه مرخصی استحقاقی
حکیمه السادات لیاقتی پرسیده شده در 1 سال پیش

سلام وقت همگی بخیر. دو سوال در مورد مرخصی استحقاقی دارم:  ۱- اگر پرسنلی فرضا پایان سال ۱۳ روز مرخصی استفاده نشده داشته باشه، فقط ۹ روز میتونیم ذخیره کنیم. تکلیف اون ۴ روز چی میشه؟ باید وجهش پرداخت بشه ؟ یا سوخت میشه ؟  ۲- اگر برای پرسنلی که قراردادی هستند و هر ۳ ماه قراردادشون تمدید میشه، پایان هر سال مرخصی های استفاده نشده را تسویه کنیم و به دوره بعد انتقال ندیم، از نظر قانون مشکلی داره؟ یا اینکه حتما باید تسویه بشه ؟

سوالات مرتبط

6 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام.مرخصی استحقاقی را تا ۹ روز میتوان ذخیره گرفت برای سال بعد و مابقی را باید تسویه نمایند.
نیما - مشاور روابط کار 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام سوخت می شود در هر صورت اگر ادامه همکاری وجود داشته باشد برای سال بعد این میل و اراده کارفرماست که آیا با کارگر خود تسویه حساب بابت مرخصی و سنوات داشته باشد و یا خیر؟
حکیمه السادات لیاقتی 1 سال قبل پاسخ داده شده

ممنون از هر دو بزرگوار

حکیمه السادات لیاقتی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام. اگر تسویه انجام بشه، جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی هست ؟
علی رهنما 1 سال قبل پاسخ داده شده
هزینه مرخصی جزو هزینه قابل قبول هست. نکته مهم در سوال اولیه شما تمدید مرتب ۳ ماه به ۳ ماه قرارداد پرسنل است که در هرصورت پیوسته تلقی میشود. یک کاری بود که در خیلی سال پیش برای بیمه نگردن پرسنل انجام میشد و تصور این بود ۳ ماهه قرارداد بسته شود و تمام شد دوباره و سه باره و چند باره انجام شود ولی مدتهاست این نوع قراردادها پیوسته تلقی میشود و همه مزایا از جمله سنوات و پایه سنوات و...به روز. باید حساب شود
حکیمه السادات لیاقتی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام. جناب رهنما  مرخصی و عیدی و پاداش هر سال به نرخ همون سال تسویه میشه. و برای مرخصی ذخیره نمیگیریم. فقط حق سنوات هست که ما پرداخت نکردیم. پایه سنوات هم که هر ساله طبق قانون افزایش و اعمال میشه. 
دکمه بازگشت به بالا