آیا اجاره ویلا مشمول مالیات بر ارزش افزوده است؟

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهآیا اجاره ویلا مشمول مالیات بر ارزش افزوده است؟
IMAYT پرسیده شده در 8 ماه پیش

سلام خدمت شما. من چند وقت پیش از یکی از سایت های اجاره ویلا یک ویلا رزرو کردم اما بعد از اینکه وارد ویلا شدم متوجه شدم که ویلا پر از بوی نامطبوع و کثیفی است و خلاصه ویلا غیر قابل سکونت بود. بعد از لغو رزرو ویلا من ۹% مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردم. میخواستم بدونم که من باید مالیات رو پرداخت می کردم یا خیر؟ چون من نه قراردادی امضاء کردم نه چیزی حتی وسایل خودم و خانوادم رو داخل نبردم و سریع اونجارو ترک کردم. و من شنیده بودم که اجاره ویلا مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست! ممنون میشم از اینکه جواب بدید.

سوالات مرتبط

4 پاسخ
بهترین پاسخ
علی رهنما 8 ماه قبل پاسخ داده شده
در کل که اجاره مشمول ارزش افزوده نیست ولی بر فرض هم اگر بود برای شما که فاکتوری صادر نشده است که ارزش افزوده داشته باشد .این دیگه جدیدترین کلک مالیاتی بود بعد از اینکه رستورانها از نوشابه و زیتون و ماست بسته بندی و پیک هم ارزش افزوده میگرفتند
IMAYT 8 ماه قبل پاسخ داده شده

ممنونم از شما

IMAYT 8 ماه قبل پاسخ داده شده

و توی قوانین لغو سایت فقط نوشته بود
(در صورت لغو رزرو 20% از کل مبلغ رزرو به اضافه 9% مالیات کسر میشود)
و وقتی که پشتیبانی سوال کردم پاسخ دادند که چون شما تو ساعت اول رزرو ویلا رو لغو کردید 20% به عنوان حق کمیسیون و جریمه کسر، و 9% درصد مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون کسر میشود.
و اس ام اس واریزی موجوده که دقیقا 29% از کل وجه کم کردند و به حساب من واریز کردند.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
و راهکاری وجود دارد وجه از دست رفته رو بتونم بگیرم؟

mahdi 8 ماه قبل پاسخ داده شده
اگر خدماتی از این بابت اراعه نشده درخواست استرداد وجه کنید
IMAYT 8 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام خدمت شما دوست عزیز.
بله دقیقا همانطوری که گفتم ویلایی که به من تحویل داده شد پر از بوی نامطبوع، حشره، کثیفی، و همینطور نبود کولر در داخل ویلا 120 متری! اونم تو آب و هوای شرجی و گرم شمال.
واقعا شما اگر خودتون جای من بودید میتونستید توی این ویلا حتی یک روز هم بمونید. انقدر وضع این ویلا بد بود که من اصلا برام مهم نبود که دارم 29%(جریان 29% رو در پاسخ به کامنت بالا توضیح دادم) بابت خدماتی که ارائه نشده پرداخت میکنم.
اگر شما از کسایی که کنار خیابان های شمال می ایستند و ویلا اجاره میدهند، اگر ویلایی رو برای 10 شب اجاره کنید
هیچ مبلغ اضافی غیر مبلغ توافق شده پرداخت نمی کنید. فقط یک حق کمیسیون می ماند که آن هم بخشی شما پرداخت میکنید و بخشی صاحب ویلا و هر وقت که ویلا رو لغو کردید کل مبلغ بدون هیچ کسر مالیاتی به شما بازگردانده میشود.
(شاید یه درصد خیلی کم از بابت لغو خود صاحب ویلا ازتون کم کند اما نه 29%)
بعد تازه که من نه چمدون به داخل بردم و نه حتی پامو داخل گزاشتم از شدت کثیفی و گرما و وقتی که آشپزخونه ویلا رو دیدم متوجه شدم که که هیچ ظروف پخت و پز و نه لیوان هیچ چیزی در داخل ویلا نبود و فقط در داخل پذیرایی مبل هایی بود که واقعا عذرخواهی میکنم انگار از توی انباری یا جایی آورده بودند. (وقتی ویلایی به اسم مبله اجاره میشود باید کل لوازم در داخل ویلا باشد)
و حتی من نه قراردادی نه فاکتوری امضاء کردم و سریعا ویلا رو ترک کردم.
واقعا از طولانی شدن متن عذر خواهی میکنم.❤️
و شما گفتید که میشه در خواست استرداد وجه کرد میشه لطفاً راهنمایی کنید که چگونه میشود اینکار رو کرد؟؟
ممنون میشم جواب بدید.

علی رهنما 8 ماه قبل پاسخ داده شده
 خدمات اقامتی هتل‌های یک تا سه ستاره، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اتحادیه‌های ذ‌ی‌ربط از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند بود .ویلایی که شما اجاره کرده اید رو چجوری رزرو کردید ؟ از سایتهای معتبر مثل جاباما؟ یا حضوری مراجعه کردید. .در هرصورت هر گونه اجاره موقت یا دائم از ارزش افزوده معاف است مگر اینکه هتل ۴سناره به بالا باشد.  با خود مجموعه تماس بگیرید و قوانین رو بفرمایید و میتونید شکایت کنید. اول از وزارت گردشگری شروع کنید و اینترنتی مطرح کنید
IMAYT 8 ماه قبل پاسخ داده شده

بله درسته از سایت های معتبر اجاره کردم
از وب‌سایت جاجیگا اجاره کردم و مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی گردشگری رو داشت.
بعد عذرخواهی میکنم چگونه میتونم از وزارت گردشگری شروع کنم؟
آیا مدارکی نیاز است؟
که تهیه کنم؟
ممنون میشم جواب بدید.
در ضمن از تمام خدمات شما متشکرم ❤️

علی رهنما 8 ماه قبل پاسخ داده شده
واقعا از نظر حقوقی نمیدونم چه باید کرد ولی قطعا همه وزارتخانه ها پیگیری شکایت دارند من خودم از چند جا مثل جاباما و جاجیگا و علی بابا به طور آزمایشی جا رزرو کردم ولی نهایی نکردم هیچکدوم ارزش افزوده طلب نکردند همین سایت جاجیگا اول رزرو اعلام کرد اگر کمتر از ۷۲ساعت کنسل کنید ۲۰درصد جریمه دارید ولی ارزش افزوده نخواستند.  به نظرم شکایت شما دو بخش است اول کسر ۲۰درصد که بحاطر مسائل ویلا کنسل کردید و بخش دوم ۹درصد ارزش افزوده است که داستانش فرق میکند باید ببیتید چقدر براتون مهم است که با یک مشاور حقوقی صحبت کنید
IMAYT 8 ماه قبل پاسخ داده شده

خیلی ممنون
وب سایت هم اول فقط 20% خواست از بقیه هم همون 20% رو میخواد اما وقتی که سفارش رو کنسل کنید 20% به اضافه 9% رو خواهد گرفت.
خیلی ازتون بابت راهنمایی هایی که به من کردید و تک تک سوالاتم رو از اول تا آخر پاسخ دادید، سپاس گزارم.
و اینکه حتما با یک مشاور حقوقی صحبت خواهم کرد.
بازم از زحمات شما ممنونم❤️

دکمه بازگشت به بالا