ارزش افزوده در هیئت موضوع ماده 216

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهارزش افزوده در هیئت موضوع ماده 216
لطیف مسعودی پرسیده شده در 3 ماه پیش
وسلام اخیرأ برای تعدادی از مؤدیان مشمول ارزش افزوده علیرغم پرداخت مالیات و عوارض در سنوات گذشته ، برگه های تشخیص قطعی شده آمده که حاکی از مطالبه همان مبالغ پرداخت شده قبل به علاوه جرائم تأخیر ده دوازده ساله است . با مراجعه به ممیز حوزه مشاغل ( گویا مشاغل و ارزش افزوده اخیراً یکی شده) اطلاعی از این جریان نداشته اند و نهایتاً نامه اعتراضیه همراه با فتوکپی قبوض پذیرفتند و انرا ثبت کردند . ( البته گفتند ما سؤال میکنیم و به شما خبر کنیم که علیرغم مرور حدود سه هفته تاکنون خبری به ما نداده اند . ) اخیراً هم بخشنامه بشماره ۲۵۸/۷۰۰۲۸/د مؤرخ ۱۴۰۲/۱۰/۹ که از اداره کل ارزش افزوده تهران به ادارات امور مالیاتی ارسال گردید و طی آن عنوان شده درباره چنین مواردی چنانچه خطای محاسباتی قابل اصلاح است و در غیر اینصورت باید به هیئت ماده ۲۱۶ اعتراض کرد. سؤال اینست چنانچه حوزه مالیاتی راهی برای رفع این مشکل ارائه نداده چگونه میتوان به هیئت ماده ۲۱۶ ق م م اعتراض نمود .
سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 3 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.این مشکلی میباشد که برای ۹۰ درصد مودیان پیش آمده است و سیستم ارزش افزوده با مشکل روبرو شده است و با ارائه اسناد و مدارک و قبض واریزی ها در همان اداره دارایی مشکلتان را حل میکنند.
علی رهنما 3 ماه قبل پاسخ داده شده
بخشنامه را کامل بخوانید در بخشنامه قید شده است اگر از نظر ماهوی مودی اعتراض داشته باشد میتواند به 216رجوع کند چون اصلا کمیسیون 216به شکلی پرونده وارد نمیشود یعنی محاسبه ارزش افزوده یا اشتباه محاسباتی ورود نمیکند کمیسیون 216 وظیفه اش این است که با دریافت وجه اصل مالیات یا دریافت ضمانتنامه جلوی اقدامات اجرایی را بگیرد در ضمن دادنامه دیوان در تاریخ 1402/10/19را مطالعه کنید
پیوست‌ها
دکمه بازگشت به بالا