ارزش افزوده فروش توام کالا و خدمات مشمول و معاف

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهارزش افزوده فروش توام کالا و خدمات مشمول و معاف
لیلا پرسیده شده در 2 سال پیش

ببخشید استاد دو تا سوال داشتم از خدمتتون 1- نسبت دو سوم در اعتبار مورد پذیرش فروش توام کالای مشمول ومعاف در تبصره سوم ماده 17 چیزی ازش نگفته. فقط در این تبصره ذکر شده :تبصره3- درصورتی که مودیان به عرضه توام کالاها یا خدمات مشمول مالیات و معاف از مالیات اشتغال داشته باشند، صرفا” مالیاتهای پرداخت شده مربوط به کالاها یا خدمات مشمول مالیات در حساب مالیاتی مودی منظور خواهد شد. منبع این نسبت ها کجاست و من چطوری میتونم مطالعشون کنم و آیا ثابت یا خیر 2-  مثلا وقتی ما حسابدار یک فروشگاه مواد غذایی هستیم که هم کالای مشمول و هم معاف میفروشیم ثبت سند حسابداری مالیات بر ارزش افزوده کالاها به چه شکل خواهد بود؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
متوجه منظورتون نشدم و در ماده 17 تبصره 3 هم چیزی از نسبتها ندیدم ممنون میشم واضح و با مثال بفرمایید شاید نتیجه خوبی برای همه ما داشته باشه ولی در مورد سوال آخر اگر فروشنده به مصرف کننده نهایی هستید که نیازی به ثبت ارزش افزوده ندارید همه در قیمت تمام شده حساب میشود
حسین میرزاتقی 2 سال قبل پاسخ داده شده
در زمانی که فروش توام کالای مشمول و معاف داشته باشید از اعتبار مالیاتی کالاهای مشمول و نرخ صفر فقط میتوانید استفاده کنید حالا اگر شما بابت خریدهای انجام شده ندانید چقدرش برای کالای مشمول و چه میزانی برای کالای معاف استفاده کرده اید نسبت میگیرید و به نسبت کالاهای مشمول و نرخ صفر میتوانید از اعتبار مالیاتی استفاده کنید.
دکمه بازگشت به بالا