ارزش افزوده و معاملات فصلی خرید ماشین آلات

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهارزش افزوده و معاملات فصلی خرید ماشین آلات
میلاد پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام و عرض ادب جناب صدرایی عزیز، دو مورد سوال داشتم از خدمتتون. سپاسگزارم💐

1- خرید یک دستگاه ماشین آلات (از داخل کشور یا خارج از کشور) که قرار هست با اون ماشین آلات کالاهای مشمول مالیات و عوارض تولید بشه رو آیا نیاز هست در اظهارنامه ارزش افزوده و معاملات فصلی ثبت کرد یا نیازی نیست؟ (در صورت ثبت چگونه باید ثبت کرد)، ضمنا با این فرض که خرید دستگاه از داخل کشور دارای فاکتور رسمی مطابق ماده 169 باشه یا فاقد فاکتور باشه.

2- یک دستگاه ماشین آلات نیمه ساخته خریداری شده که تو دارایی در جریان تکمیل هست. طی دو سال مالی شرکت مخارجی رو جهت تکمیل این ماشین آلات انجام داده که برخی از این مخارج دارای ارزش افزوده بوده، این ارزش افزوده های پرداختی آیا به عنوان اعتبار قابل قبول هست یا باید به بهای تمام شده پروژه منظور بشه و اینکه زمان تکمیل دارایی در جریان تکمیل و انتقال به دارایی ثابت و فروش آن آیا نیاز هست این رویداد مالی در معاملات فصلی اعلام بشه یا نه (رویداد رو هم فرضا غیرعملیاتی در نظر بگیریم)

سوالات مرتبط

1 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
خرید ماشین الات را حتما در ارزش افزوده و فصلی ثبت کنید اگر فاکتور رسمی نداشته باشید هم میشود ولی باید حداقل اطلاعات خواسته شده را درج کنید   سوال دوم هم بله هر خریدی بابت ساخت ماشین الات را میتوانید در اظهارنامه درج کنید ولی در پایان نیازی به ثبت در معاملات فصلی نیست
دکمه بازگشت به بالا