ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط داروخانه‌ها

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیارسال صورتحساب الکترونیکی توسط داروخانه‌ها
مهدی سعادت پرسیده شده در 4 ماه پیش

سلام وقت بخیر.  آیا داروخانه ها باید حتما صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال بکنند؟ وچگونه ؟اشخاص حقیقی وفروش به مصرف کننده نهایی. ایا رسیدهای دستگاه پوز باید ارسال شود وچگونه ؟ایا نیاز به نرم افزار واسط می باشد؟تشکراز اینکه وقت می گذارین.

سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
داروخانه ها جزو گروهی هستند که مشمول ارسال صورتحساب هستند ولی همان رسیدهای پوز به منزله صورتحساب است .البته در مورد داروخانه ها یک خلا قانونی وجود دارد چون هم دارو میفروشند که مشمول ارزش افزوده نیست و هم کالاهای بهداشتی ارایشی که مشمول هست هرچند بزودی داروها هم مشمول میشود اگر هم بخواهید صورتحساب نوع 2 ارسال کنید ایرادی نداره از نرم افزار موجود حسابداری استفاده کنید یا واسط
شکوفه حسین زاده 4 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام، با توجه به ميزان فروش داروخانه ها، آيا امكان ارسال صورتحساب برايشان وجود دارد؟ از طرفي هم از نظر ارزش افزوده كالاهايشان يكسان نيست كه بشود دستگاه پوز را به پايانه فروشگاه متصل كرد! با اين تفاسير تكليف چيست؟

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده

بعضی مواقع قانونگذار به این موارد فکر نمیکند

09115845070 4 ماه قبل پاسخ داده شده

حتما باید ارسال صورت حساب از طریق افزونه واسط باشد ؟ آیا همون دستگاه پز معرفی بشه ‌تو سامان مودیان کافی نیست؟؟؟؟؟؟
و آیا مشمولین ارزش افزوده و غیر مشمول ارزش افزوده رو جدا بفرستیم لطفا توضیح دهید ؟
اصلا ما برا داروخانه اظهارنامه ارزش افزوده نمیدیم

حسین میرزاتقی 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.در مورد داروخانه ها که هم کالای معاف و هم مشمول به فروش میرسانند و تک نرخی نمیباشد نمیتوانند از دستگاه پوز به عنوان صورتحساب الکترونیکی نوع سوم استفاده کنند و حتما باید از صورتحساب نوع اول و یا نوع دوم استفاده نمایند. 
09115845070 4 ماه قبل پاسخ داده شده

آیا باید برا داروخانه اظهارنامه ارزش افزوده میزدیم؟؟

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
نخیر داروخانه ها مشمول ارزش افزوده نیستند و فراخوان هم نشدند پس نباید با ارزش افزوده بزنند چون اصلا به مصرف کننده نهایی میفروشند هرچند تا آخرسال حتما مشمول میشوید نظر من این است فروش داروخانه ها نیاز به ارسال صورتحساب ندارید و رسید پوز کفایت میکند به قانون تسهیل مراجعه کنید تبصره 2ماده 14..تنها یک ابهام وجود دارد ان هم ارزش افزوده یکسان اگرندارد ولی یا دارو میفروشید پس داروخانه هستید و ارزش افزوده ندارد ولی بقیه موارد مثل پوشک و شامپو ولوازم آرایش در قسمت دیگر فروش میرود بازهم تاکید میکنم این مورد واقعا ابهام دارد و نمیشه تمام فروش داروها رو صورتحساب ارسال کرد یک نکته بگم که داروخانه ها خیلی از قبل نرم افزار دارند و همه را باید از طریق تی تک به اداره بیمه ارسال میکردند
دکمه بازگشت به بالا