ارسال مالیات حقوق کارکنان در سامانه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقارسال مالیات حقوق کارکنان در سامانه
فاطمه جعفری پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام وقت بخیر... ممنون میشم یه راهنمایی بفرمایید، من تازه جایی مشغول به کار شدم که همه کارکنان مشمول مالیات نمیشن حداقل بگیرن توی پروفایل هر شخص اونجایی که نوشته آیا پرداخت حقوق مطابق ماده۸۶ می باشد بعضی از کارکنان تیک دارن بعضیا نه در صورتی که شرایط همه یکسانه همشون تیک بزنم یا نه ؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام صدر ماده 86 قانون مالیات‌های مستقیم مربوط به تکلیف پرداخت کننده اصلی حقوق است و همان حکم عمومی است که می‌بایست در مورد حقوق بگیر اصلی، معافیت ماده 84 را اعمال کنید و مازاد بر آن را مشمول نرخ‌های مقرر در قانون بودجه سنواتی نمایید. در صورت تیکدار کردن این گزینه در اطلاعات کارکنان در سامانه، اصلی بودن کارکنان را تایید می‌کنید و در صورتی که این گزینه تیک‌دار نباشد به منزله حقوق بگیر غیراصلی هستند که مشمول تبصره‌های 1 و 2 ماده 86 می‌باشد. اگر پرداخت کننده اصلی حقوق هستید این آیتم را در مورد حقوق بگیران اصلی، تیکدار کنید.

قانون مالياتهاي مستقيم – ماده ۸۶

 پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف اند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده(۸۵)­ این قانون محاسبه و کسر و‌ تا پایان ماه بعد(۱) ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت‌کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت و در ماه‌های بعد فقط ‌تغییرات را صورت دهند.
  • تبصره ۱– در مورد پرداختهایی که از طرف غیر از پرداخت کننده اصلی حقوق به اشخاص حقیقی، به عمل می­آید،پرداخت­ کنندگان مکلفند هنگام هر پرداخت، مالیات متعلق را با رعایت معافیت­های قانونی مربوط به حقوق به جز معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون، به نرخ مقطوع ده درصد(۱۰%) محاسبه،کسر و حداکثر تا پایان ماه بعد با فهرستی حاوی نام و نشانی دریافت­ کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل، پرداخت کنند و در صورت تخلف، مسوول پرداخت مالیات و جریمه­های متعلق خواهندبود.
  • تبصره ۲– پرداخت­های دانشگاهها، مراکز و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه ­های علوم،تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وسایر موسسات آموزشی و پژوهشی قانونی دارای مجوز رسمی از وزارتین فوق­ الذکر می­باشند، به اشخاص حقیقی اعم از کارکنان و غیر کارکنان خود در قالب حق­ التدریس مشمول مالیات مقطوع به نرخ ده درصد(۱۰%) و حق­ التحقیق، حق پژوهش و قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی مشمول مالیات مقطوع به نرخ پنج درصد(۵%) با رعایت سایر احکام مقرر در تبصره(۱) خواهدبود.
 
eli 1 سال قبل پاسخ داده شده

خود اقای صدرایی در اموزش رسال لیست گفتن تیک رو باید برداریم الان من واقعا گیج شدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
ماده ۸۶ مشمول کسانی میشود که قرارداد مشاوره یا حق الزحمه وهر قراردادی غیر از اداره کار دارند و از پایه بدون معافیت مالیات ازایشان  کم بشود
زهرا 12 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام ، من در سوالات دنبال شوام خودم بوئم ، این سوال در چند جا مطرح شده و پاسخ های متفاوتی داده شده برای کارمندان اصلی ما یاد تیک ماده 86 را در لیست بزنیم یا خیر ؟؟ خود استاد صدرایی در آموزششان گفتن تیک را برداریم اینجا در پاسخ گفتن بزاریم برای کارمندان اصلی !!!

محمد 9 ماه قبل پاسخ داده شده

از ۱۴۰۲قانون ظاهرا تغییر کرده امکان بارگزاری نیست

دکمه بازگشت به بالا