از قلم افتادن فاکتور خرید بعد از پایان فصل معاملاتی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهاز قلم افتادن فاکتور خرید بعد از پایان فصل معاملاتی
Rahim.R پرسیده شده در 2 ماه پیش
سلام ببخشید  مهلت ارائه صورت معاملات فصلی پاییز تموم شد اگه کسی(عمده فروش غذایی) فاکتوری تو پاییز داشته باشه و اونو بخواد الان اعلام کنه چکار باید بکنه چون تو سامانه جامع تجارت میخواد تایید کنه و با اظهارنامه ش مغایرت نخوره. شنیدم میتونه الحاقیه بزنه در صورتی که اظهارنامه فصل پاییز ارسال کرده باشه و تا موقعی که سال مالی بسته نشه میتونه اینکارو بکنه این حرف درسته ؟
سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
بله تا دوبار میتوانید ویرایش کنید
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.جهت اصلاح اظهارنامه ارزش افزوده پاییز ۱۴۰۲ تا پایان زمستان ۱۴۰۲ فرصت خواهید داشت و بعد از آن امکان اصلاح نخواهید داشت.گزارشات فصلی هم اگر وارد نشده است میتوانید با تاخیر وارد و ارسال کنید و در زمان رسیدگی درخواست بخشودگی بدهید.
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
هیچوقت به خاطر مسائل مالیاتی استاندارد حسابداری را باطل نکنید شما از اول دیماه فروش انجام داده اید و چه بسا پرداخت هم به شما شده است پس و پیش کردن تاریخ فاکتور حتی با هماهنگی خریدار بخصوص که 2ماه هم گذشته است کار بسیار اشتباه و خارج از قوانین و استانداردها و اصول اولیه حسابداری است دو طرف دچار مشکل و کتمان درآمد میشوید چطوری ممکنه فروش اول زمستان باشد تاریخ را بیاورید اخر زمستان ؟با اسناد بانک چه میکنید ؟پیش دریافت ثبت میکنید ؟ طرف شما چه کند ؟ 2ماه اینطور عمل کنید ؟ممیز هم که اصلا متوجه نمیشه ...عجیبه
دکمه بازگشت به بالا