استرداد سفته حسن انجام کار کارمند در زمان تسویه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزداسترداد سفته حسن انجام کار کارمند در زمان تسویه
Sahar پرسیده شده در 9 ماه پیش

اینجانب به میل خودم از شرکتی که در آن کار می کردم بیرون آمدم و تسویه حسابم انجام شده اما سفته ۲۰۰ میلیونی نزد کارفرما هستش. از نظر قانونی چه زمانی برای دریافت سفته می تونم اقدام کنم؟ اگر سفته مسترد نگردد مشکلی برای من بوجود می آید؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
حسین میرزاتقی 9 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.در همان زمان ترک کار خود میتوانید تقاضای عودت سفته خود را بدهید.البته سفته ها هم از ابتدای سال ۱۴۰۲ دیگر بدرد کارفرما نمی خورند.
نیما - مشاور روابط کار 9 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام از طریق دفاتر قضایی یک هفته فرصت دهید سفته ها را به شما بازگردانند از طریق ارسال اظهارنامه
علی رهنما 9 ماه قبل پاسخ داده شده
اگر در قرارداد مشخصات سفته ها و در سفته ها علت تضمین قید نشده باشد کار غیر قانونی است و مطابق پاسخها عمل کنید البته نمیدونم چرا از اول ۱۴۰۲ سفته ها به درد کارفرما نمیخورد(پاسخ جناب میرزا تقی)
حسین میرزاتقی 9 ماه قبل پاسخ داده شده
طی نامه ای که رئیس بازرسی وزارت کار و رفاه تعاون به کلیه ادارات کار کشور صادر کرده اخذ سفته از کارمند و کارگر از ابتدای ۱۴۰۲ غیر قانونی میباشد.توضیحات کامل در پیج اینستاگرام جناب پرتوی موجود میباشد.
علی رهنما 9 ماه قبل پاسخ داده شده
بله ممنون الان دیدم و اخبارش رو دنبال کردم هرچند عقیده شخصی خودم این است که این حور دستورات هیچوقت عملیاتی نخواهد شد و مثلا اگر آقای معاون برکنار شوند این دستورالعمل هم با ایشان خواهد رفت هرچند همین الان هم بعید است رعایت شود چون اصل قضبه غیر قانونی نیست و قانون کار هم سکوت کرده است  فقط شکل انجام آن معمولا درست انجام نمیشود که باعث مشکلات بعدی میشود مثلا سفته سفید رد و بدل میشود و یا در قرارداد قید نمیشود
نیما - مشاور روابط کار 9 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام و احترام
سفته های حسن انجام کار دیگر بدرد کارفرماها نمی خورند و موارد جایگزینی طراحی شده اند
در صورت شکایت کارفرما در دادگاه های عمومی پرونده مختومه می گردد چون همیشه در نهایت منجر به محکومیت و زندان خود کارفرماها می شده است که به اشغال کشور آسیب می رسید.

دکمه بازگشت به بالا