اشخاص حقیقی جدیدالتاسیس و سامانه مودیان

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیاشخاص حقیقی جدیدالتاسیس و سامانه مودیان
شهرام پرسیده شده در 5 ماه پیش

سلام وقت بخیر آیا اشخاص حقیقی که در دو سال آغازین فعالیت خود از ارائه اسناد و مدارک به اداره مالیاتی معاف هستند، تکلیفی به صدور صورتحساب الکترونیکی دارند؟ و اگر به روال سابق از صورتحساب‌های معتبر قبلی استفاده کنند جریمه ای به ایشان تعلق میگیرد؟ ممنون از راهنمایی شما

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 5 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.این که میفرمایید در ۲ سال اول فعالیت نیازی به اسناد و مدارک نیست کاملا اشتباه میباشد بلکه در ۲ دو سال اول فعالیت جزو گروه سوم مشاغلی ها قرار میگیرید که تکالیفشان آسان تر از گروه بالاتر است ولی این به معنی نداشتن اسناد و مدارک نمیباشد.دلیل این که اکثر گروه سومی ها از طریق براوردی مالیاتشان محاسبه میشود همان نداشتن اسناد و مدارک میباشد.طبق قانون تسهیل از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به ثبت نام در سامانه مودیان میباشند ولی استثنایی که وجود دارد اگر فروش به مصرف کننده نهایی دارید و فروش سال شما زیر ۱۸ میلیارد تومان باشد نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی در حال حاضر نمیباشد.
شهرام مشتاقی 5 ماه قبل پاسخ داده شده

درود بر شما.البته قطعا نگهداری حسابها بر مبنای اسناد و مدارک خواهد بود لیکن همانگونه که فرمودید با توجه به اینکه اشخاص حقیقی در دو سال اول فعالیت خود در گروه سوم قرار میگیرند از ارائه اسناد و مدارک معاف هستند و یا اینکه اداره مالیاتی بر اساس برآورد مالیات این قبیل اشخاص را برآورد میکند.
ممنون میشوم رفرنس دستورالعمل و یا بخشنامه مرتبط با موضوع استثنایی که فرمودید را معرفی نمایید.
سپاس از شما

حسین میرزاتقی 5 ماه قبل پاسخ داده شده
طبق تصویب قانون تسهیل سامانه مودیان توسط شورای نگهبان.
شهرام مشتاقی 5 ماه قبل پاسخ داده شده

سپاس

دکمه بازگشت به بالا