اصلاح مالیات ارزش افزوده در معاملات فصلی سال گذشته

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهاصلاح مالیات ارزش افزوده در معاملات فصلی سال گذشته
رضیه دهقان پرسیده شده در 11 ماه پیش

سلام و تشکر از پاسخ‌دهی عالی دوستان حسابنو میخوام بدونم اگه فاکتوری رو در معاملات فصلی پاییز 1401 حذف کنم، (معاملات فصلیمون ویرایش نشده) تکلیف مالیات ارزش افزوده پرداختی اون چی میشه  آیا کار دیگه ای باید انجام بشه؟ قضیه اینجوریه که خریدار پیش فاکتور رو امضا کرده و مبلغ رو واریز کرده و ما فاکتور صادر کردیم و ارائه کردیم، (البته خریدار از خریدارهایی است که زیاد با هم مراوده داریم)  حالا خریدار به دلیل اینکه ادعا می کنه که فاکتور دستش نرسیده و در معاملاتش رد نکرده و ما رو مجبور کرده که این قضیه رو درستش کنیم. نظر شما چیست؟  آیا کار دیگه ای غیر از حذف فاکتوردر معاملات فصلی پاییز 1401 و صدور مجدد فاکتور درتاریخ جدید میتونم انجام بدم ؟ لطفا راهنمایی کنید .

سوالات مرتبط

1 پاسخ
رضا موحد 11 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. باتوجه به اینکه فاکتور فروش شما صادر و در معاملات فصلی و ارزش افزوده نیز اعلام شده است و همچنین طرف مقابل وجه آن را پرداخت کرده است،
بنظر بنده کار درست اینست: که خریدار گزارشات خرید خود را ویرایش کند و نهایتا اعتبارارزش افزوده بوجود آمده را به دوره بعدی خود منتقل نماید.
همچنین خریدار می توانست از ۱۵ بهمن ماه سال 1401 به بعد گزارشات ارسال شده طرف مقابلش را برای فصل پاییز چک نماید و متوجه اعلام فروش شما بشود. قصور از طرف شما نیست.

دکمه بازگشت به بالا