اظهارنامه تبصره ماده 100 با مالیات -صفر-

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: اظهارنامه مالیاتیاظهارنامه تبصره ماده 100 با مالیات -صفر-
حامد پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام بنده جزو اشخاص حقیقی گروه سوم هستم و از سال ۹۱ الی ۹۵ عدم فعالیت رد شده و بین سال های ۹۶ و ۹۹ هم هیچ اظهارنامه ای رد نکردم و مالیات این سال ها هم قطعی نشده و امسال که میخوام اظهارنامه رد کنم توی تبصره ماده ۱۰۰ مالیات قطعی رو 0 تشخیص داده حالا اگر من از این توافق استفاده کنم بعدا که مالیات سال های قبل تعین بشه مشکلی پیش نمیاد؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام مبلغی که فرم تبصره ماده 100 فعلی برای شما نشان می‌دهد در حالتی است که هیچ‌گونه فعالیتی در سال گذشته نداشته اید و فرض بر این بوده که حساب‌های متصل به پرونده مالیاتی شما گردشی نداشته که احتمالا یک حساب فرعی را که هیچ ارتباطی با فعالیت اقتصادی شما ندارد معرفی کرده‌اید. در صورتی که از تبصره ماده 100 استفاده کنید و در آینده احراز شود که درآمد داشته اید قطعا مازاد آن با جرایم مربوطه اخذ خواهد شد. اگر هم که درآمد شما در سال 1400 بیشتر از 4میلیاردو هشتصد میلیون تومان بوده و فرم تبصره ماده 100 تکمیل کنید به منزله هم کتمان درآمد و هم عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی است که همین دو مورد به تنهایی 60% جریمه غیر قابل بخشودگی دارد.
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
وقتی اظهارنامه سالهای قبل را ارسال نکرده اید پس مالیاتی تعیین نمیشود و مبنابراین است که مالیات پارسال صفراست  بهتره اظهارنامه بفرستید و تکلیف سالهای قبل را روشن کنید هرچه صبرکنید جریمه بیشتر میشود
reza_tax 2 سال قبل پاسخ داده شده
بهتره که امسال از تبصره استفاده کنید اگر مالیات برای شما صفر است. چون به طور توافقی این مالیات برای فعالیت سال ۱۴۰۰ شما تعیین شده. باقی سال ها که اظهارنامه رد نکردید مجددا مورد رسیدگی قرار میگیره و به امسال مربوط نمیشه. چون امسال مبنای تعیین مالیات بر اساس گردش حساب های پوز شما در سال ۱۴۰۰ میباشد و ارتباطی با سال های گذشته ندارد و مالیات و جرایم سال های گذشته به طور جداگانه از شما مطالبه خواهد شد.
Free_tax_help 2 سال قبل پاسخ داده شده

استفاده تبصره ۱۰۰ یعنی توافق با سازمان و اداره دارایی دوسال اخر را مالیاتش را حساب میکند و گردش پوز هم میبیند مالیات تعیین میکند پس اگر سالهای قبل اظهارنکرده باشند مالیات صفر میشود و مالیات واقعی به دست نمیاد و با افشای ان کتمان تلقی میشود
به هیچ وجه تبصره استفاده نکنید

دکمه بازگشت به بالا