اعتراض به تشخیص مالیات بدون ابلاغیه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیاعتراض به تشخیص مالیات بدون ابلاغیه
مسعود رحیمی پرسیده شده در 4 ماه پیش
سلام وقت بخیر بدون هیچ گونه ابلاغیه چه قطعی چه تشخیص تمامی ارزش افزوده های پرداخت شده برای خرید صفر شده و همراه با جرائم یک مبلغ بالا بدهی منظور شده. عملکرد سال مربوطه بدون رسیدگی مورد قبول و قطعی شده است و هیچگونه رسیدگی ای نداشتم. ممیز میگه چون ابلاغیه نداری امکان اعتراض نداری و باید منتظر باشی ابلاغیه بیاد. آیا منتظر ابلاغیه بمونم یا کار دیگه ای باید بکنم؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
برگ تشخیص ارزش افزوده بر اساس اظهارنامه های ارسالی مورد رسیدگی قرار میگیرد اگر خریدها و اعتبار شما مورد قبول واقع نشده است یعنی باید اعتراض کنید و قبل از اتمام مهلت مندرج در برگه این کار رو انجام دهید . منظورتون از اینکه ابلاغیه نیامده چیست ؟ عملکرد هم که عین اظهارنامه شما تایید و قطعی شده است .چون قبول داشتند دعوت برای دفاع انجام نشده است
مسعود رحیمی 4 ماه قبل پاسخ داده شده

منظور این هست برای برگ قطعی یا تشخیص هیچ ابلاغیه الکترونیکی ای در سامانه نیامده و همچنین ابلاغ کتبی هم نشده که امضا کرده باشم.
فقط داخل سامانه بخش بدهی اومده و نوشته بدهی ناشی از قطعی و از همینجا متوجه شدم و به ممیز مراجعه کردم.
برگ قطعی فصل یک رو از ممیز گرفتم. داخل برگ قطعی دلیل صدور رو زده ارزیابی مجدد و کل اعتبار خرید ها رو صفر کرده و همراه با جرایم مبلغ قابل پرداخت محاسبه شده.
ممیز می گه تا بهتون ابلاغ نشه، نمی تونید اعتراض کنید.

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
یعنی شما را برای دفاع از اظهارنامه دعوت نکردند.مواردی که عین اظهارنامه شما را قبول کرده باشند بدون ابلاغیه برگ تشخیص صادر میشود. اگر عین مالیات ابرازی تایید شود برگ قطعی صادر میشود درمورد ارزش افزوده هم نه تنها میتوانید اعتراض کنید به علت عدم اجرای مراحل اداری و عدم دعوت به دفاع حتی میتوانید به دادستانی مالیاتی شکایت کنید .چنین حقی ندارند مدارک را نگهداری کنید این مورد ی است که بعدا به عنوان یک خلاف اداری در شورایعالی هم رسیدگی میشود ..ممیزی که بدون رعایت حق و حقوق ممیز حتی ایشان را منصرف از اعتراض میکند جای تعجب داره
دکمه بازگشت به بالا