افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیافزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران
ایمان پرسیده شده در 8 ماه پیش

سلام.برای افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران چه مراحلی و باید طی کرد؟ و چه مبالغی باید پرداخت بشه نظیر حق تمبر نیم در هزار و... آیا اینکه میشه بطور همزمان از محل مطالبات حال شده و هم بخش نقدی افزایش سرمایه داد؟

سوالات مرتبط

4 پاسخ
علی رهنما 8 ماه قبل پاسخ داده شده
بله بستگی به تصمیمات مجمع داره هر حور که تصمیم بگیرند میشه انجام داد .غیر از نیم در هزار پرداخت دیگری ندارد مگر اینکه افزایش نقدی هم باشد در شرکتهای سهامی خاص واریز ۳۵درصد الزامی و بقیه اختیاری است. مسئولیت محدود نخیر هیچ الزامی ندارد
حسین میرزاتقی 8 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.در شرکتهای سهامی خاص جهت افزایش سرمایه باید تعهد صاحبان سهام پرداخت شده باشد تا اجازه افزایش سرمایه داده شود و افزایش از آورده نقدی باید عین مبلغ در بانک واریز شود و گواهی از بانک اخذ شود.در مسئولیت محدود هم جهت افزایش سرمایه از آورده نقدی باید عین مبلغ در بانک واریز شود و گواهی از بانک اخذ شود.در هر حالت هم بابت افزایش سرمایه نیم در هزار باید حق تمبر پرداخت شود.
معصومه 8 ماه قبل پاسخ داده شده

یعنی یک شرکت مسئولیت محدود بخواد افزایش سرمایه بده مثلا 100 تومن باید 100 تومنو به حساب شرکت واریز کنند؟

علی رهنما 8 ماه قبل پاسخ داده شده
خوب طبق قانون تجارت الزامی وجود ندارد که در پاسخ بنده مشخص است. جناب مبرزاتقی به بخشنامه جدیدی استناد میکنند که از کم و کیف ان اطلاعی ندارم. اگر هم باشد باتکها خودسرانه عمل میکنند چون قانون تجارت ارجح بر همه قوانین است. 
حسین میرزاتقی 8 ماه قبل پاسخ داده شده

جناب رهنما بانکها خود سر عمل نمیکنند بلکه چند ماهی هست که اداره ثبت شرکتها کار را برگشت میزنند و میگویند باید گواهی بانک هم ارائه بدهید.

دکمه بازگشت به بالا