الزامات قرارداد مشاوره‌ای

jafari پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام . قرارداد مشاوره ای با قرارداد پیمانکاری تک نفره چه فرقی داره؟ کسی که مشاور نیست هم میشه باهاش قرارداد مشاوره ای تنظیم کرد؟  مالیات این قرارداد ها رو چطور باید حساب کرد؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
قرارداد تک نفره معمولا مشمول ماده ۳۸ و بیمه نمیشود و اگر قرارداد با شحص حقیقی  باشد مشمول کسر مالیات مطابق ماده ۸۵ میباشد . قرارداد مشاوره اگر طرف مشاور نباشد و یا کاری که میکند مشاوره نباشد دچار مشکلات حقوقی و بیمه ای شاید بشود و الزاما نباید همه قراردادها مشاوره باشد هر شغلی برای خودش اسم دارد و در نهایت حق الزحمه ای میشود
نیما پرتوی 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام قرارداد مشاوره می تواند مشمول قانون کار باشد و یا در شرایطی خارج از شمول قانون کار باشد که بستگی به متون قرارداد و رابطه حقوقی و اقتصادی دارد ولی در قرارداد پیمانکاری حسب ماده 10 قانون مدنی رابطه کارفرما و پیمانکار خارج از قوانین کار است و باید در نظر داشت اینگونه قرارداد ها را نمی توان جهت فرار بیمه ای و .... تنظیم کرد . با هر فردی می توان قرارداد مشاوره تنظیم کرد زیرا در قوانین کار تخصص افراد تعریف نشده است ولی نکته مهم همان متون قرارداد و اینکه مواد 2 و 3 قانون کار در نظر گرفته شوند.
دکمه بازگشت به بالا