انتقال بستانکاری مالیات ارزش افزوده از دوره قبل

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهانتقال بستانکاری مالیات ارزش افزوده از دوره قبل
حسینی پرسیده شده در 9 ماه پیش

سلام استاد. وقتتون بخیر. یه سوال داشتن از حضورتون، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. استاد فعالیت ما تولید ورق فومیزه هست. شخصیت حقیقی و در بند ج هستیم. اما خریدهای ما از پتروشیمی و رسمی میباشد. متاسفانه در اظهارنامه ارزش افزوده فصل زمستان ۱۴۰۱، مبلغ یک فاکتور فروش به اشتباه ثبت و ارسال شد، بعد از ارسال ما پرداخت هم داشتیم، اما زمان ارسال گزارشات ماده ۱۶۹، متوجه اشتباه شدیم و اظهارنامه زمستان را اصلاح کردیم، بعد از اصلاح ما بستانکار شدیم. مبلغ بستانکاری را به دوره بهار ۱۴۰۲ منتقل، و اظهارنامه بهار رو با طلب از دوره قبل ارسال کردیم. مشکل اینجاس که الان امور مالیاتی برای دادن مفاصا حساب عدم بدهی مالیاتی، مارو تو فصل بهار بدهکار اعلام کرده و میگه شما باید این پولی که از فصل قبل انتقال پیدا کرده رو پرداخت کنید، تا بهتون مفاصا حساب بدیم، و این بستانکاری شما در مطالبات شما هست، تا در زمان رسیدگی از حساب شما کم میکنیم. نظر شما در این خصوص چیه؟ چطور میشه دفاع کرد و مفاصاحساب گرفت؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
mahdi 9 ماه قبل پاسخ داده شده
وقت بخیر  متاسفانه تا زمانی که رسیدگی و مالیات  دوره زمستان ۱۴۰۱ شما قطعی نشود امکان دریافت مفاصا نخواهید داشت.(در صورت عدم پرداخت مبلغی که عنوان کردین)
علی رهنما 9 ماه قبل پاسخ داده شده
شاید موقع اصلاح گزینه انتقال طلب به دوره بعد را انتخاب نکرده اید که در این صورت این مشکل وجود خواهد داشت مفاصاحساب هم سیستمی است اگر یک ارگانی درخواست کرده است مجبورید تن بدهید وگرنه مفاصاحساب دارایی اگر هم صادر شود ارزشی ندارد
دکمه بازگشت به بالا