برداشت حقوق هیئت مدیره از حساب شرکت و مالیات آن

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیبرداشت حقوق هیئت مدیره از حساب شرکت و مالیات آن
روحانی پور پرسیده شده در 10 ماه پیش
سلام یک سال هست که شرکت با مسئولیت محدود ثبت کردم (برای اینکه بتوان ثبت انجام دهم حتی باید دو نفر عضو داشته باشد) را ثبت کردم. در طول سال پروژه هایی را به صورت فاکتور با دانشگاه انجام دادم و چون که کارمند دیگری نداریم بیمه به صورت انفرادی و آزاد پرداخت می شود. الان چند تا سوال دارم:
  1. آیا میزان برداشت خودم که به عنوان عضو رئیس هیت مدیره هستم باید به صورت حقوق ماهیانه برداشت شود و یا اینکه می توانم برداشت یکجا هم انجام دهم؟ (با توجه به اینکه به دلیل عدم اطلاع در سامانه حقوق چیزی درج نکردم کدام مورد از لحاظ مالیات پرداختی کمتر لحاظ میشود؟
  2. در صورت برداشت به صورت یکجا در انتهای سال آیا این میزان از مالیات بر درامد شرکت کم میشود؟
  3. من از لپ تاپ و کامپیوتر شخصی برای طراحی  و محاسبات استفاده میکنم ایا میتوانم آنها را به عنوان آوره شخصی خودم لحاظ کنم و جز سرمایه به حساب می آیند؟ آیا حتما نیاز به ارائه فاکتور خیرد هست(چون برای قبل هست متاسفانه فاکتورها را ندارم)؟
سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 10 ماه قبل پاسخ داده شده
اگر خودتان کار میکنید میتوانید حقوق برداشت کنید ولی اولا امکان داره قبول نکنند و اگر قبول کنند حداقل 10درصد مالیات دارد که بهتر از25درصد است .بله یک جا حقوق تعیین و برداشت کنید ولی عرض کردم حداقل 10درصد مالیات دارد که مصوبه هیئت مدیره هم لازم است که خوب شما مسئولیت محدود هستید مشکلی نیست . وسایل را جزو دارایی و اثاثه خود بیاورید با یک مشاور مالی همکاری کنید
Abbas 10 ماه قبل پاسخ داده شده

با یکی از حسابدارها در شهر خودم صحبت کردم ایشان نظرشون این هست که احتمال زیاد حقوق را قبول نمی کنند لذا بهتر هست اظهار نامه را ارسال نمایید اما دفاتر قانونی را تحویل ندهم؟ و بذارم ضریب مالیاتی بخوره؟ ایا این روش درسته؟ و در این صورت زمانی که اداره مالیات دفاتر من را می خواهد چه استدلالی باید برای عدم ارائه بیاورم؟
و اینکه ایا این کار باعث نمی شود دفاتر سال جاری (۱۴۰۲) نیر به مشکلی بر خورد؟

Abbas 10 ماه قبل پاسخ داده شده
در صورتی که دفاتر به اداره مالیات ارائه نشود و ضریب را اداره مالیات لحاظ کنه ایا امکان اعتراض به ان وجود دارد؟  در این صورت آیا دفاتر سال جاری به مشکل بر نمی خورد؟
علی رهنما 10 ماه قبل پاسخ داده شده
دفاتر که ارائه نشود مهم نیست ولی اسناد را باید ارائه دهید و جای اعتراض هم دارد
دکمه بازگشت به بالا