بوجود آمدن مغایرت در دفاتر بعلت تغییر سهامداران

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسیبوجود آمدن مغایرت در دفاتر بعلت تغییر سهامداران
رضا مقدم پرسیده شده در 2 هفته پیش
سلام بعد از یک دعوای حقوقی بین شرکای اصلی و درنهایت حکم دادگاه ، یک تغییر کلی در سهامداران شرکت بوجود آمده و متاسفانه به دلیل توافق غیر اصولی بابت سهم شرکا از پرداخت بدهی ها و جاری شرکا سال های گذشته ، کلا دفاتر شرکت بهم ریخته شده! بر اساس حکم دادگاه و توافق شرکای جدید، کلا قراره شرکت از سال 1403 از صفر شروع کنه و شرکای جدید هرکدوم یک مبلغ بابت بدهی های اصلی شرکت مثل دارایی،تامین اجتماعی، حقوق دولتی و پیمانکاران به شرکت تزریق کنند. متاسفانه مبلغ توافق شده با بدهی های واقعی اختلاف داره ولی دیگه نمیشه کاری کرد **خلاصه اینکه افتتاحیه 1403 کاملا مغایر با اختتامیه 1402 خواهد بود و یک سری مبالغ حذف و سایر مبالغ دچار تغییر خواهند شد. سود انباشته و حساب های دریافتنی منتقل نمیشوند اینجوری که سمت دارایی ها فقط میشه بدهی جاری شرکا به شرکت و سمت بدهی ها هم میشه بدهی توافق شده برای پرداخت برای رفع این آشفتگی و درست شدن تراز شرکت، شما چه پیشنهادی دارید؟
سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 2 هفته قبل پاسخ داده شده
حکم دادگاه چه ربطی به افتتاحیه دارد که مغایر با اختتامیه باشد ؟ افتتاحیه سرجای خودش سند حکم دادگاه را صادر کنید
رضا مقدم 2 هفته قبل پاسخ داده شده

حکم دادگاه اینه که تمام بدهی های شرکت توسط شرکای قبلی پرداخت بشه و شروع به کار سهامدار جدید از ۱/۱۴۰۳ به صورتی باشه که انگار شرکت صفر و تازه تاسیس هست ! حالا مشکل اینجاست که بدهی های شرکت ۳۷ میلیارد هست ولی حکم دادگاه درحد پرداخت ۲۰ میلیارد صادر شده و مبلغی که دادگاه به شرکا گفته به حساب شرکت واریز کنند اصلا نه با بدهی ها همخوانی داره و نه حتی با مانده بدهکاری جاری شرکا در سال گذشته ! -ترازنامه شرکت مشکل داره و دارایی و بدهی همخوانی نداره و صرفا برای تراز شدن مبلغ زیادی در حساب “سرمایه” منفی شده تا سمت چپ ترازنامه سبک تر بشه و به دارایی ها برسه !– شرکت هیچ دارایی مشهود و غیر مشهودی در دفاتر ثبت نداره و صرفا یک لیست از یکسری لوازم مستهلک موجود در انبار دارند که تحویل چه فردی است!– با توجه به تعطیلی شرکت برای ۷ ماه ، حساب دریافتنی ندارند.خلاصه اینکه مشکل اینجاست که از طرف سهامداران جدید و بر اساس حکم از من خواسته شده تا برای ایجاد تراز صحیح ، جوری تراز بچینم که سمت دارایی ها فقط شامل مبلغ دریافتی از شرکا تحت عنوان حساب های دریافتنی باشه و سمت بدهی هم بدهی هایی که دادگاه دستور پرداخت داده ! الان من با اختلاف اختتامیه سال قبل که شامل سود انباشته و لیست طویلی از بدهکاران هست با افتتاحیه ای که چلونده شده چکار کنم !؟

علی رهنما 2 هفته قبل پاسخ داده شده
هر چه حکم دادگاه گفته و سهامداران خواسته اند انجام دهید فرمودید مجبورم افتتاحیه را سند بزنم بر اساس حکم دادگاه .عرض کردم نمیتوانید استانداردها را از بین ببرید چون دادگاه حکم داده است سند افتتاحیه بر عکس اختتامیه صادر شود بعد از ان هرسندی میتوانید صادر کنید که نتیجه آنی شود که باید
دکمه بازگشت به بالا