بیمه و مالیات حق مشاوره ماهانه اشخاص

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعیبیمه و مالیات حق مشاوره ماهانه اشخاص
رحمتی پرسیده شده در 3 ماه پیش
سلام وقت بخیر . یک شرکت حقوقی هستیم که با شخص حقیقی بازنشسته قرارداد مشاوره بستیم و ایشان در شرکت حضور ندارند و به صورت تلفنی مشاوره میدهند و  ماهانه مبلغ 10 میلیون تومان به ایشان پرداخت میکنیم سوالی که دارم 1- آیا در لیست بیمه تامین اجتماعی اسم ایشان باید رد شود یا خیر؟ اگر خیر هست بین مبلغ حقوق پرداختی و لیست حقوق دستمزد اختلاف ایجاد میشود به مشکل نمیخوریم ؟ 2- آیا در لیست مالیات حقوق اسم ایشان باید رد شود یا خیر ؟ اگر باید رد شود به چه صورت هست ؟ یعنی من در لیست حقوق اصلی یک پرسنل تعریف کنم و در قسمت ناخالص حقوق و دستمزد مبلغ پرداختی به ایشان را بزنم ؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 3 ماه قبل پاسخ داده شده
بازنشسته تامین اجتماعی  هستند ؟؟نمیتوانند در لیست تامین اجتماعی بیاورید اگر تلفنی کار انجام میدهند و واقعا مشاور هستند که مشمول قانون کار و حقوق نیستند قرارداد انفرادی ببندید و در سامانه اعلام کنید و تمام
حسین میرزاتقی 3 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.در لیست بیمه زمانی آورده میشود که استخدام کامل باشد و به مشکل بر میخورد چون حقوق بازنشستگی قطع میشود.قرارداد مشاوره با بازنشسته نیاز به ارسال لیست بیمه ندارد و به عنوان حقوق بگیر غیر اصلی در لیست حقوق ارسال نمایید.تا قبل از ۱۴۰۲ در لیست حقوق تبصره ۱ ماده ۸۶ ارسال میشد اما از ابتدای ۱۴۰۲ امکان ارسال تبصره ۱ وجود ندارد و باید در لیست اصلی حقوق به همراه سایر کارکنان ارسال شود و اگر چند جا مشغول به مشاوره باشد هر کارفرمایی هم که زودتر لیست را ارسال کند میتواند از معافیت ماده ۸۴ که در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ میلیون تومان میباشد استفاده نماید.مغایرت لیست بیمه و حقوق به دارایی هم اگر بابت این موضوع متفاوت باشد مشکلی نمیباشد.
دکمه بازگشت به بالا