بیمه 16/67 در پیمانکاری

azadeh پرسیده شده در 12 ماه پیش

با سلام ما شرکتی هستیم که یه سری خدمات انجام میدیم و حالت پیمانکاری هست فاکتورخرید خدمات  که ثبت میکنیم مثلا به مبلغ 1میلیون تومان زمانی که میخواهیم پرداخت کنیم میایم ضریب 16/67 درصد کم میکنیم بعد از کسر این ضریب مانده را واریز میکنیم سندی که میزنم خرید بدهکار ...حسابهای پرداختنی بستانکار .........پیش دریافت بیمه بستانکار .....درسته؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
حسین میرزاتقی 12 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.به جای ثبت آخر که زدید پیش دریافت بیمه باید در قسمت سایر حساب های پرداختنی/سپرده بیمه مبلغ ۱۶.۶۷ را وارد نمایید.
azadeh 12 ماه قبل پاسخ داده شده
در فاکتور فروش هم میشود سایر حسابهای دریافتنی سپرده بیمه  باید بزنیم؟ نه پیش پرداخت بیمه درسته ؟سپرده بیمه با پیش پرداخت و پیش دریافت تفاوتش چی هست ؟پیش پرداخت و دریافت اشتباه هست ؟
حسین میرزاتقی 12 ماه قبل پاسخ داده شده
پیش پرداخت و پیش دریافت پرداخت هایی میباشد که بابت انجام کاری پرداخت و دریافت میشود که عودت داده نمیشود.اما سپرده بیمه کسوراتی است که در آینده با اخذ مفاصا حساب آزاد خواهد شد.
azadeh 12 ماه قبل پاسخ داده شده
زمانی که مفاصا گرفتیم سندی که میزنیم      بعد که مفاصا گرفتیم سپرده بیمه (ح پرداختنی و ح دریافتنی) رو به بانک میبندیم؟ یعنی مبلغی که کارفرما به ما میده میشه بانک بدهکار ....سپرده بیمه(ح دریافتنی)بستانکار میشود؟ و مبلغی که ما به بیمه میدیم سپرده بیمه (ح پرداختنی ) بدهکار و بانک بستانکار میشود؟ منبعی میشناسید برای آموزش حسابداری پیمانکاری که جامع باشه؟  
azadeh 11 ماه قبل پاسخ داده شده
الان با توجه به فرمایش شما . ابتدا فاکتور خرید صادر میشود خرید بدهکار و طرف حساب بستانکار میشود و( پولی که پرداخت میکنیم با کسر 16.67 هست و باید از حسابش کسر شود)سند بعدی که بابت کسورات 16.67 بیمه میزنم سپرده بیمه پرداختنی رو بستانکار و طرف حساب رو بدهکار میکنم و از حسابش بیمه خارج میشود درسته ؟؟
دکمه بازگشت به بالا