تبصره ماده ۱۰۰ یا اظهارنامه عملکرد

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: اظهارنامه مالیاتیتبصره ماده ۱۰۰ یا اظهارنامه عملکرد
مهتاب پرسیده شده در 11 ماه پیش

با سلام هنگام استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ گردش حساب های تجاری ۷۶۰ میلیون و مبالغ دستگاه کارتخوان ۸۰ میلیون می باشد که متاسفانه بخش زیادی از مبالغ گردش شده در حساب تجاری مربوط به امور دیگری بوده مالیات مقطوع هم ۱۵ میلیون در نظر گرفته شده، به نظر شما استفاده از تبصره ۱۰۰ صحیح هست یا ارسال اظهارنامه ی دستی، ما حرفی از پرداخت پونزده میلیون نداریم ولی عده ای میگن که اگر این مبلغ رو دادین بعد ارزش افزوده هم بر مبنای همین گردش حساب میگیرن که عدد وحشتناکی میشه. از طرفی هم می‌ترسیم با ارسال اظهارنامه ی عادی اتفاقات بدتری بیفته لطفا راهنمایی کنید

سوالات مرتبط

3 پاسخ
داود مرادی 11 ماه قبل پاسخ داده شده
با سلام اگر شما مطمئن هستید که اظهارنامه عادی رد کنید مالیات شما کمتر خواهد شد میتوانید اظهارنامه عادی ارسال کنید ولی به یاد داشته باشید که استفاده از تبصره ماده 100 بهتر خواهد بود چون دیگر نیاز به ارایه اسناد و مدارک ندارین و شماهم راضی هستید به 15 تومن
عبدالحمید خواجه 7 ماه قبل پاسخ داده شده
آیا در ثبت اظهارنامه دستی به گردش حسابهای بدهکار و بستانکار که از بانک اخذ میشه، میشه اکتفا کرد و ورودی های به حساب جزو بدهکاری و فروش حساب کرد و خروجی های از حساب جزو بستانکاری و خرید حساب کرد؟ آیا ارایه همچین صورت وضعیتی منطقی و درسته؟
رضا موحد 7 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام. پرینت صورتحسابهای بانکی به دو منظور از بانک اخذ میگردد. 1- برای ارائه به اداره مالیات در زمان رسیدگی 2- برای رفع مغایرت بانکی حسابها با اسناد حسابداری.
لذا ملاک تهیه اظهارنامه، گردش حسابهای بانکی در نرم افزار حسابداری شما می باشد تا دفاتر و اسناد حسابداری با اظهارنامه مغایرتی نداشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا