تراکنش بانکی حسابدار شرکت

مهدی پرسیده شده در 2 سال پیش
سلام استاد وقت بخیر اگر من به عنوان تنخواه گردان یا حسابدار، گواهی یا تاییدیه از شرکت بگیرم، برای تراکنش مالی بعدا مشکل ساز نمیشه برای شرکت؟ مثلا پرونده فرار مالیاتی درست کنن برای شرکت؟ .سپاس
سوالات مرتبط

2 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده

سلام و وقت به خیر

ضمن تایید پاسخ جناب رهنما، این مورد رو اضافه کنم که در اغلب موارد، مجموعه‌هایی که با این رویه تراکنش‌های بانکی خود را تقسیم می‌کنند هدفشان فرار مالیاتی است چرا که راهکار جایگزینی وجود دارد که می‌توان به نام شرکت کارت بانکی تهیه کرد و گردش‌ها را روی حساب اصلی شرکت متمرکز کرد ولی همچنان برخی شرکتها تمایلی به انجام این کار ندارند زیرا که احساس می‌کنند از اینکه تراکنش‌های بانکی را روی حسابهای افراد مختلف گردش بدهند، منجر به عدم شناسایی فرار مالیاتی آنها می‌شود. قطعا وقتی شما بخواهید تاییدیه کتبی در رابطه با گردش حسابهای بانکی غیرشخصی خود از شرکت بگیرید در نهایت چنانچه موضوع رسیدگی به تراکنش بانکی شما پیش بیاید، گروه رسیدگی کننده با این تاییدیه به سراغ شرکت خواهد رفت و اگر شرکت فرار مالیاتی داشته باشد قطعا افشا خواهد شد و هدف از اینکه پیشنهاد دادیم که تاییدیه کتبی دریافت کنید، این بوده که شما از اتهام فرار مالیاتی مصون بمانید و قصد کمک به فرار مالیاتی شرکت را نداشتیم و مجموعه‌ای که فرار مالیاتی دارد حتما باید پاسخگو باشد و با این کار، فقط شما مصون خواهید بود.

البته اگر شرکت این تاییدیه کتبی را به شما بدهد نشان از این است که احتمالا گردش‌های پاکی دارد و اگر تاییدیه ندهد به خاطر پوشش فرار مالیاتی خود و سلب مسئولیت مالیاتی و انحراف انگشت اتهام فرار مالیاتی به سمت شما را دارد که در این حالت حتما توصیه می‌کنم چنین گردش‌های بانکی برای خود ایجاد نکنید یا در اولین فرصت آن مجموعه را ترک کنید.

پیشنهاد می‌کنم به عنوان یک حسابدار یا فعال در حوزه مالی و حسابداری حتما بخشنامه 200/99/16 مورخ 99/1/31  سازمان امور مالیاتی با عنوان نحوه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی را مطالعه بفرمایید.

موفق باشید.

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
این گواهی برای این است که بعدا برای شما دردسر درست نشود چون حساب شخصی است و مطابق اسناد تنخواه در شرکت میتوانید ثابت کنید گردش بانکی بخاطر کار شرکت بوده است هرچند خیلی بهتره که با حساب حسابدار یا تنخواه گردان خیلی کم کار بشود و تمرکز بر حسابهای شرکتی باشد که نیازی به گواهی هم نباشد سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندند  این گردش حساب برای شحص هیچ منفعنی نداره 
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403