تسویه مبلغ بیمه تکمیلی پس از استعفا

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدتسویه مبلغ بیمه تکمیلی پس از استعفا
محمد علیمحمدی پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام و عرض ادب استاد گرامی، بنده از کارم بعد گذشت سه ماهه اول سال جاری استعفا دادم و بعد دو ماه مفاصا حساب جهت تسویه گرفتم که در آن مبلغی حدودا ده میلیون تومان بعنوان  بیمه تکمیلی جزو کسورات تسویه حساب درج شده است. بابت این بیمه هر ماه در فیش حقوقی هم برای خودم و هم برای افراد تحت تکفلم، کارفرما از حقوق بنده کسر میکرد. چرا در زمان تسویه حساب مجددا بیمه تکمیلی در مفاصا حساب جزو کسورات ذکر شده این برای من جای سوال است. قبلا از پاسخگویی تان سپاسگزارم.

سوالات مرتبط

1 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده

سلام
کارفرمای شما بابت بیمه تکمیلی‌تان با نمایندگی بیمه وارد قرارداد شده و اقساط بیمه تکمیلی شما را به صورت چک تا پایان قرارداد تسویه کرده است و این کسوراتی که از شما در زمان تسویه حساب انجام شده مربوط به ماه‌های آتی است که شما در این شرکت حقوق بگیر نیستید اما همچنان کارفرما بابت بیمه تکمیلی شما به نمایندگی بیمه بدهکار است و در ماه‌های آتی نیز شما می‌توانید از خدمات بیمه تکمیلی تا پایان قرارداد استفاده کنید.

mn_yaz10@yahoo.com 2 سال قبل پاسخ داده شده

سلام وقت بخیر
لازم به توضیح است که در صورت قطع همکاری با شرکت، کسر بیمه تکمیلی ماه های آتی اشتباه هست چون شما از لیست بیمه تامین اجتماعی (بیمه گر اول) اون شرکت حذف میشود و از بیمه تکمیلی دیگر نمیتوانید استفاده کنید و شرکت بایستی روز ترک کار شما یه نامه بزنه به طرف قرارداد بیمه تکمیلی و اسم شما رو از لیست حذف کنن و کسوراتی هم از شما کسر نشه. همچنین اگر نفری طی سال استخدام شود و تمایل به بیمه تکمیلی داشت شرکت بایستی به طرف قرارداد نامه بزنه و اضافه کنه و از پرسنل جدید بیمه تکمیلی رو کسر کنه. در پایان قرارداد هم شرکت یه مفاصاحساب میگیره و بابت اضافه و کسری که طی سال انجام شده نسبت به طرف قرارداد یا بدهکار میشه یا بستانکار.

دکمه بازگشت به بالا