تعیین شیفت کاری نگهبانان انبار خارج شهر

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدتعیین شیفت کاری نگهبانان انبار خارج شهر
الناز پرسیده شده در 1 سال پیش

سلام وقت همه دوستان بخیر در خصوص تعیین شیفت نگهبانای انباری که خارج از شهره و دسترسی به امکانات هم نداره و طبیعتا نگهبانان با طی مسافتی به سر کار خودشون میان شیفت ها طبق رول 15 روز به 15 روز بصورت 24 ساعته تنظیم شده است.طبق قانون  که به ازای یک هفته کار یک روز تعطیلی در نظر گرفته بشه روال بالا خلافه، اما در عین حال شرایط هم برای نگهبانان و تعویض شیفت سخت هست . اساتید و دوستان راهکار جایگزینی آیا  میشه داشت تعیین شیفت جایگزینی؟ روال موجود چقدر عواقب قانونی داره ؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 1 سال قبل پاسخ داده شده
در مورد نگهبانان بخصوص با شرایط فوق مشکلی ایجاد نمیشه و نگهبانان که به این صورت کار میکنند از حالت دریافت حق شیفت و نوبتکاری خاص تلقی میشوند و حتی میشه حق شبکاری پرداخت نشود  و خلافی هم انجام نمیشه و کاملا صحیح عمل میکنید 
نیما - مشاور روابط کار 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام کار شیفتی 24 ساعت کار و 24 ساعت استراحت منع قانونی ندارد ومی توانید با اداره کار شهر محل فعالیت در ارتباط باشید . اگر کارگر شیفتی در پایان هفته قرار باشد در روز جمعه کار کند الزاما باید یک روز در هفته تعطیل باشد و این موضوع در کارگران شیفتی شما صدق می کند . در مورد مسافت راه مسئولیتی بر دوش کارفرما نیست و کارگر باید خود را به محل کار برساند اما کارفرما می تواند وسیله نقلیه برای کارگران خود از شهر به کارگاه تهیه نماید که عرف کارگاه می شود و امکان حذف آن بعد ها وجود ندارد .
دکمه بازگشت به بالا