تفاوت حساب بانکی پرونده مالیاتی و درگاه اینترنتی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیتفاوت حساب بانکی پرونده مالیاتی و درگاه اینترنتی
Mehrdad پرسیده شده در 10 ماه پیش

سلام،  وقت بخیر بنده اخيرا برای سایت فروشگاه اینترنتی در حال راه اندازی درگاه اینترنتی هستم. برای پرونده مالیاتی  از \\\"حساب بانک سامان\\\" استفاده کرد و تا گام ۴ رفتم و کار به پایان رسید. برای درگاه مستقیم بدلیل بی دقتی همکارم که رخ داد از \\\"حساب بانک پاسارگاد\\\" استفاده شد. و درگاه مستقیم تایید نهایی شده است. میخواستم بدونم این‌که تفاوت ۲ حساب اعلامی از سوی ما مشکلی ایجاد نمیکنه؟ آیا الان که در گام ۴ هستم میتوانم حساب اعلام شده در پرونده مالیاتی را ویرایش کنم؟

محمدلاوری 7 ماه قبل پاسخ داده شده

با سلام
من میخوام کسب و کار آنلاین در منزل و مجوز اینماد بگیرم از اونجایی که احتیاج به دریافت کد رهگیری مالیاتی داره در فیلد نوع مالکیت استجاری و مالک نوشته شده اگه من مالک یا مستاجر اون واحد مسکونی باشم آیا اون ملکی که توش کسب و کارم رو راه انداختم رو بصورت ملک تجاری اداره ی مالیاتی طلقی میکنه یا نه با تشکر.

سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسین میرزاتقی 10 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.حساب بانک پاسارگاد هم که مربوط به درگاه شما میباشد باید به عنوان حساب تجاری در تشکیل پرونده خود معرفی نمایید و دو حساب تجاری در پرونده خود دارید و تفاوتی ندارد که از یک بانک یا چند بانک استفاده نمایید.در نهایت بر اساس سود فعالیت خود مشمول مالیات میگردید.
علی رهنما 10 ماه قبل پاسخ داده شده
عمل همکار شما بی دقتی نبوده است و کار درستی انجام دادند چون درگاه حساب شما به پاسارگاد وصل است و بانک سامان هم امکان استفاده دارید پس مطابق جواب آقای میرزا تقی میتوانید چندین حساب تجاری اعلام کنید و اگر هم با یک حسابی غیر از این دو هم کار کنید از طرف بانک مرکزی به اداره دارایی امکان گزارش به عنوان بانک غیر تجاری استفاده شده در تجارت شما وجود دارد  البته که  امکان ویرایش هم دارید
علی رهنما 7 ماه قبل پاسخ داده شده
من میخوام کسب و کار آنلاین در منزل و مجوز اینماد بگیرم ........جواب این سوال این هست که نخیر تجاری تلقی نمیکنه و اصولا کار انلاین شخصی مشکلی ایجاد نمیکنه ولی اگر به عنوان شرکت استفاده بشود و یا به عنوان دفتر کار مثل نظام مهندیسی و وکالت استفاده شود اجاره حساب میکنه و مالیات اجاره هم میگیره
دکمه بازگشت به بالا