تکالیف مالیاتی کسب و کارهای مجازی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلتکالیف مالیاتی کسب و کارهای مجازی
حمید درویشی پرسیده شده در 2 سال پیش
سلام من چند تا سوال دارم لطفا کمکم کنین
  1. من اولین ساله که می‌خوام اظهارنامه مالیاتی بدم، کسب و کار من سایت آموزش سینما و فیلم‌سازیه و در سال 1400 حدودا 190 میلیون تومان فروش داشتیم که تقریبا نصفش هزینه بوده اما مدارک هزینه‌ها رو ندارم چون همه کار با افراد بوده و با سازمان‌ها کار نکردم و بیشتر حساب و کتاب به صورت کارت به کارت بوده و من مدارکی برای ارائه ندارم چه کنم؟ آیا ماده 100 برای من بهتره؟
  2. آیا من که اینماد دارم باید مجوز دیگه‌ای هم داشته باشم برای کسب و کار آموزشی؟
  3. من که نصف کل فروشم هزینه‌هام بوده، باید 50 میلیون از 200 میلیون رو مالیات بدم؟ واقعا مبلغ خیلی زیادیه، البته هنوز نمی‌دونم اما دوستان گفتن که 25 درصده لطفا در مورد میزان مالیات هم راهنماییم کنین که تقریبا چقدره؟
  4. این واقعیت داره که بعضی کسب و کارهای اینترنتی آموزشی معافیت می‌تونن بگیرن؟ اگه جواب بله است، چه کار باید کرد؟
سپاس بسیار پیشاپیش از همه دوستان شاد باشید
سوالات مرتبط

1 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
اگر درآمدهای شما که فاکتور ندارد مورد قبول است پس هزینه ها هم باید قبول شود حداقل در مرحله تشخیص همینطور که گفتید هزینه ها قبول نمیشود و درآمدها هم‌چون فاکتور رسمی صادر نشده است فابل اعتنا نیست ‌متوسل میشوند به علی الراس کردن یعنی ضریب مالیاتی شغل شما رو ضربدر درآمد شما میکنند سود بدست میاد منهای معافیت سالانه میکنند و درجدول ماده صدوسی و یک میسود مالیات شما که نظر من حدود ۵میلیون مالیات شما میشود و عدد پنجاه میلیون که ازطرف شنیده ها هست از شما بعیده که نقل قول کنید که اگر به همین هم اعتراض کنید در مراحل بالاتر حتی ممکنه معاف بشوید با این حال وارد تبصره صد شوید دوستش داشتید قبول کنید و پرداخت کنید خوشتون نیومد اظهارنامه بفرستید. در مورد مجوز کسب و کار و اینماد اینها فقط اعتبار شما رو زیاد میکنند ولی اگر از ارشاد مجوز بگیرید معافیت هم دارید ولی میدونبد که ارشاد مجوز نخواهد داد
حمید درویشی 2 سال قبل پاسخ داده شده

سپاس از شما جناب رهنما

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403