ثبت حسابداری شرکت در مزایده

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسیثبت حسابداری شرکت در مزایده
jafari پرسیده شده در 7 ماه پیش

سلام . کارفرما در یک مزایده ماشین آلات شرکت کرده و برنده شده و هم هزینه های شرکت در مزایده و هم هزینه مربوط به ضمانت نامه بانکی پرداخت کردیم . و همچنین بابت هزینه ترخیص هم چک پرداخت کردیم .سندحسابداری  اینها رو چطور باید ثبت کنم.از چه معین و تفصیلی استتفاده کنم؟( این مزایده ربطی به کارگاه نداشته و متعلق به شخص کارفرما هست)

سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 7 ماه قبل پاسخ داده شده
به حساب بدهی کارفرما بگذارید اگر هم ایشون طلبکار هستند از بستانکاری برگشت دهید  اگر راهی نبود از جاری شرکا استفاده کنید
prs2.h 4 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام.
مدیر شرکت ما که یک شرکت بازرگانی هست در یک مزایده ایی که مربوط به(زمین بایر) بوده برنده شده و قراره تبدیل به بازاچه بشه اول باید هزینه های مربوط به آماده سازی انجام شود و بعد بازارچه اجاره داده شود، میشه لطفا در خصوص ثبت حسابداری این موارد بفرمایید که تحت چه عناوینی باید ثبت کنم؟

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سوال بالا در مورد مدیر یک شرکت بود که شخصی شرکت کرده بودند ولی ربطی به شرکت نداشت ..مورد شما اگر شخصی هستند که مثل بالا عمل کنید ولی اگر شرکتی هست و قرار است جزو اموال شرکت باشد هزینه های مزایده رو ابتدا در پیش پرداخت هزینه منظور کنید و از این به بعد هر هزینه ای که انجام میدهید در حساب دارایی های در جریان تکمیل منظور کنید تا آماده بهره برداری شود هزینه حقوقها رو هم تقسیم بندی کنید و به همین حساب منظور کنید هر وقت آماده شد از این حساب به دارایی و اموال منظور میشود هزینه مزایده رو هم میتونید به همین حساب منتقل کنید اگر هم بعدا برچیده میشود که اسمش دارایی نیست
prs2.h 2 ماه قبل پاسخ داده شده

بله شرکتی هست. جز اموال شرکت قرار نیست باشد بعدا برچیده میشود(به مدت یکسال از شهرداری اجاره گرفته شده که در این مدت اول می بایست هزینه های اولیه برای آماده سازی بارچه انجام شود که امکان دارد بالا 2میلیارد تومن هزینه شود و بعد بازارچه ها اجاره داده میشود).

علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
باید به مفاد قرارداد توجه کنید اگر شهرداری پول این مخارج را به مرور پرداخت میکند شهرداری را بدهکار کنید وگرنه به حساب پیش پرداخت هزینه ها ببرید به نسبت صورتوضعیتها هزینه کنید
دکمه بازگشت به بالا