ثبت حسابداری هزینه‌ها در شرکت پیمانکاری

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسیثبت حسابداری هزینه‌ها در شرکت پیمانکاری
امیری پرسیده شده در 10 ماه پیش

با سلام بنده در یک شرکت پیمانکاری کار میکنم ثبت های حقوق و دستمزد و هزینه های انجام شده توسط پیمانکار مثل خرید ابزارآلات، مصالح و .... از چه ثبتی باید استفاده کنم؟ باید ببرم توی دارایی در جریان تکمیل؟ لطفا راهنمایی بفرمایید؟

سوالات مرتبط

4 پاسخ
حسین میرزاتقی 10 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام اگر قراردادتان کل مراحلش در همان سال میباشد میتوانید هزینه های مرتبط به هر پیمان را داخل هر پیمان جداگانه شناسایی نمایید اما اگر قرارداد به سالهای بعد هم منتقل شود و هزینه ها در امسال و درآمد در سال بعد باشد باید هزینه ها را در پروژه های در دست اجرا که جزو حسابهای دارایی میباشد ببرید.
علی رهنما 10 ماه قبل پاسخ داده شده
بااحترام به پاسخ جناب میرزا تقی در مورد ثبت هزینه های پیمانکاری از چند روش میتونید استفاده کنید یا هر ماه صورتوضعیت به کارفرما ارائه میکنید پس حتما باید هزینه ها رو ثبت کنید درآمدها را هم ثبت کنید وگرنه ترجیح براین است ازروش تکمیل درصد پیمان استفاده کنید و درآمدها و هزینه ها را به نسبت پیمان در هرماه ثبت کنید درپایان سال یک صورتوضعیت براساس درصد پیمان تهیه کنید و هزینه هاراکنترل کنید اگر همه هزینه ها را در جریان کار ببرید کنترل آنها بسیار سخت میشود و ممیز هم نمیتواند براورد سود در ان سال را انجام دهد چون ریز هزینه ها به راحتی در دسترس نیست پس اگرهم قبول کند درسال بعد ممیزی انجام دهد مالیات سال بعد سنگین میشود و سود وزیان هرسال مشخص نمیشود و گزارشها برای شرکا ملموس نیست  در مورد کدینگ حسابها هم دقت کنید
sanaz 3 ماه قبل پاسخ داده شده
با سلام و  احترام و ممنون از صحبتهای کارشناسی مفیدتون ما اکثرا قراردادهامون یا یک ساله هست یا زیر یکسال هست و ما همیشه با توجه به صورت وضعیت درامد را شناسایی میکنیم و هزینه های انجام شده هر سال را در همان سال شنایی میکنیم ولی ممکن است مثلا قرارداد 6 ماهه ما نیمی در یک سال مالی انجام بشه و نیمی دیگر در سال بعدی انجام بشه و صورت وضعیت داشته باشیم میشه راهنمایی بفرمایید ایا در این صورت روش ثبت حسابداری چگونه باید باشد؟ ایا اینکه ما هر سال درامد را از صورت وضعیت های دریافتی و هزینه ها را در سال مالی خودش عنوان میکنیم روش درستی است؟ این مدل روش ثبت در کدام دسته ثبت ها جای میگیرد چون نه جزو درصد پیشرفت کار است نه کار تکمیل شده؟  
علی رهنما 3 ماه قبل پاسخ داده شده
ایا اینکه ما هر سال درامد را از صورت وضعیت های دریافتی و هزینه ها را در سال مالی خودش عنوان میکنیم روش درستی است؟بله این روش بر اساس درامدها و هزینه های یک دوره در همان دوره ثبت میشود که صحیح است فقط چون مجبور هستید تا صورتوضعیت تایید نشده است سند صادر نکنید که در پایان سال معمولا این تایید ها زمان میبرد بعد از سال هم وقت دارید سند صادر کنید کافیه با کارفرما در مورد ارسال قراردادها هماهنگ باشید اگر به هر دلیلی بخشی از کارکرد پایان سال تایید نشد هزینه ها درسیستم ثبت شده ولی درامدها ثبت نشود یک مقدار مغایرت پیش میاد
دکمه بازگشت به بالا