جریمه مالیات تکلیفی حقوق

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقجریمه مالیات تکلیفی حقوق
سکوتی پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام ممنون میشم لطف کنید راهنمایی بفرمایید مهلت ارسال و پرداخت مالیات حقوق فروردین ماه تا چه زمانیست ؟ آیا جریمه عدم تسلیم به موقع ۲ درصد حقوق پرداختی ( حقوق پرداختی یعنی همون ستون مشمول و غیرمشمول لیست بیمه ) و جریمه عدم پرداخت به موقع ۲۰ درصد مالیات پرداخت نشده است ؟ آیا بدهی مالیاتی از جمع جریمه عدم تسلیم به موقع و جریمه عدم پرداخت به موقع و جمع مالیات متعلقه به دست می آید ؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و وقت به خیر جرایم عدم ارسال لیست مالیات تکلیفی حقوق برای پرداخت کننده حقوق، تابع مواد 197 و 199 قانون مالیات‌های مستقیم است. مهلت ارسال لیست مالیات حقوق هرماه هم طبق ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم تا پایان ماه بعد از پرداخت حقوق یا تخصیص حقوق است که در مثال شما برابر خواهد بود تا 31 اردیبهشت ماه. طبق ماده 197 جریمه عدم تسلیم لیست مالیات حقوق در موعد مقرر برابر است با 2% حقوق پرداختی و طبق ماده 199 جریمه عدم پرداخت مالیات حقوق  معادل 10% مالیات پرداخت نشده در موعد مقرر و 2/5% مالیات به ازای هر ماه نسبت به مدت تأخیر از سررسید پرداخت، است.
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

مهلت ارسال لیست مالیات همیشه یک ماه از پایان ماه است که ۳۱ اردبیهشت آخرین مهلت ارسال لیست فروردین است
جریمه عدم ارسال لیست مالیات۲ درصد کل حقوق است  و جریمه عدم پرداخت مالیات ۱۰درصد و ۲.۵ درصد ماهیانه است و در پایان سال و صدور برگ تشخیص در صورت عدم اعتراض شما ۸۰درصدش بخشیده میشود.

Abbas 9 ماه قبل پاسخ داده شده

منظور شما ار صدور برگ تشخیص چیه؟

علی رهنما 9 ماه قبل پاسخ داده شده
هنگام بررسی پرونده عملکرد وصدور برگ تشخیص عملکرد یک برگ تشخیص حقوق هم صادرمیشود
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403