حق اولاد با سابقه بیمه ای کمتر از 720 روز

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعیحق اولاد با سابقه بیمه ای کمتر از 720 روز
نرگس پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام وقت بخیر ما یک کارگری داریم که از بهمن ماه سال 98 وارد شرکت ما شده و قبلا هم جایی کار نکرده و سابقه بیمه نداشته.این دو سالی که وارد شرکت ما شده هم با توافق کارگر و کارفرما براشون بیمه رد نشده و حقوق شون توافقی بوده نه طبق قانون اداره کار. یعنی این کارگر تا به الان هیچ سابقه بیمه ای در تامین اجتماعی ندارن.میخواستم بپرسم اگر از سال 1401 ما بخواهیم حقوق این کارگر را طبق اداره کار پرداخت کنیم با توجه به اینکه 720 روز سابقه  بیمه ندارن (ولی در شرکت ما سابقه کار داشتن بدون بیمه) حق اولاد به این فرد تعلق میگیرد یا نه؟

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

با عذر خواهی از اینکه عرض کردم ۳۰ روز سابقه جایگزین ۷۲۰ روز شده ولی گویا فقط لایحه جهت تصویب ارائه شده و هنوز مصوب نشده پس جواب رو اصلاح میکنم با توحه به اینکه دوسال بیمه ایشان رد نشده که کارگر ده سال بعد هم میتواند شکایت کند و سابقه اش منطور میشه و کارفرما باید حق بیمه را مطابق رای دادگاه بپردازد پیشنهاد میکنم حق اولاد ایشان را پرداخت کنید کسی نمیاد کنترل کنه

سوالات مرتبط

4 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
راستش من اصلا موادو بخشنامه ها رو حفظ نمیکنم  فقط میدونم‌ماده ۸۶  همین امسال اصلاح شده است
Atefe.j 2 سال قبل پاسخ داده شده
ممنونم
نیما - مشاور روابط کار 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام ملاک پرداخت حق اولاد داشتن 720 روز سابقه بیمه می باشد اما کارفرما اینجا تخلف کرده است و کارگر را بیمه نکرده لذا کارگر مشمول دریافت حق اولاد می باشد . سابقه 720 روزه پا برجاست و سابقه 30 روزه تصویب نشده است .
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

بله حق با شماست بنده پوزش میخوام هنوز تصویب نشده

دکمه بازگشت به بالا