حق بیمه و مالیات خدمات پشتیبانی سایت

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعیحق بیمه و مالیات خدمات پشتیبانی سایت
جواد پرسیده شده در 4 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر . شرکت حقوقی بابت پشتیبانی سایت و تبلیغات در مجازی و ... با شخصی یا شرکتی قرارداد می بنده که انجام بده ، این شخص یا شرکت در مجموعه حضور نداره و کار برون سپاری هست ، آیا باید بیمه و مالیات براش رد کنیم؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسین میرزاتقی 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.اگر قرارداد پیمانکاری بسته شود در مورد مالیات که تکلیفی ندارید و طرف مقابل خودش مسئول پرداخت مالیاتش میباشد اما در مورد بیمه سپرده کسر میکنید تا زمانی که مفاصا حساب آوردند سپرده بیمه را آزاد میکنید.
جواد 4 ماه قبل پاسخ داده شده
ممنون از پاسخ گوییتون . اگر شخص این کار رو انجام بده و در ازای کارش فاکتور بده چطور ؟بازم باید سپرده نگه داریم تا مفاصا بیاورد؟
علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
شخص یا شرکت فرق میکنه ..شما وقتی به شخص کار رو واگذار میکنید باید حساسیت بیشتری داشته باشید از جمله این که این شخص دارای کد کارگاهی هست یانه؟ و در مرحله دوم اگر ایشون به تنهایی دارد کار رو انجام میدهد چون قرارداد پشتیبانی هست میتونید قرارداد انفرادی غیر مشمول ماده ۳۸ ببندید که البته حتما باید این قرارداد درست تهیه شده باشد و اگر به تایید شعبه هم برسد عالیه ..ولی در مورد شرکت چون کدکارگاهی معمولا دارند صرفا یک سپرده ۵درصدی نگه میدارید و ایشان مفاصا رو حتما میتونه بیاره  هرچند این قراردادها رو اسمش رو پیمان نذاریم بهتره ولی بازهم متخصصین قرارداد بهتر میتونند نظر دهند در مورد ارائه فاکتور هم با حسابرسان بیمه مشورت کنید اگر دفاترتان حسابرسی میشود  با فاکتور هم مشمول میکنند حتی فاکتور فروش خدمات و پشتیبانی البته درصدها هم فرق میکنه پس در قراراد وسایل و سخت افزارها رو نام ببرید تا درصد کمتر شود اگر وجوددارند البته دقت کنید 
جواد 4 ماه قبل پاسخ داده شده

خیلی ممنون ، تشکر از راهنماییتون .

دکمه بازگشت به بالا