حق تاهل که در سال 1403 وضع شده

عباس علیدوست پرسیده شده در 1 ماه پیش
سلام آیا حق تاهل که امسال وضع شده مشمول بیمه میباشد یا همانند حق اولاد معاف است؟
alisanaei 1 ماه قبل پاسخ داده شده

با درود و احترام
دیدگاه بنده از بخشنامه سازمان اینه که معاف است ولی باید برای اطمینان استعلام هم بگیریم
بخشنامه شماره 1/5 جدید درآمدسازمان تامین اجتماعی
پیرو بخشنامه شماره 5 جدید درآمد، نظر به اینکه به‌موجب تصویبنامه دویست و شصت و نهمین جلسه مورخ 8/12/73 شورایعالی تأمین اجتماعی حق همسر (عائله‌مندی) که در اجرای قانون نظام هماهنگ کارکنان دولت از سوی سازمانها و مؤسسات دولتی به کارکنان مشمول قانون تأمین اجتماعی آنها پرداخت می‌گردد بعنوان مزایای نقدی غیرمشمول کسر حق بیمه تلقی گردیده و این عنوان نیز به مزایای غیرمشمول مندرج در تبصره یک ماده 2 آیین‌نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق و بخشنامه شماره 5 جدید درآمد اضافه شده است، لذا از تاریخ اجرای بخشنامه مزبور (خرداد 72) وجوهی که بابت حق همسر و در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از سوی سازمانها و مؤسساتی دولتی به بیمه‌شدگان پرداخت می‌گردد مشمول کسر حق بیمه نمی‌باشد. بدیهی است در مواردی‌که کارفرمایان مربوطه تا تاریخ صدور این بخشنامه از این بابت حق بیمه‌ای به سازمان پرداخت نموده باشند به قوت خود باقی و قابل استرداد نخواهد بود.

مهیار پخش زاگرس 1 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام
در خصوص حق تاهل ،آیا به پرسنل مطلقه خانم و آقا تعلق می‌گیرد ؟

رضا مقدم 4 هفته قبل پاسخ داده شده

خیر

سوالات مرتبط

12 پاسخ
alisanaei 1 ماه قبل پاسخ داده شده
با درود و احترام
دیدگاه بنده از بخشنامه سازمان اینه که معاف است ولی باید برای اطمینان استعلام هم بگیریم
بخشنامه شماره ۱/۵ جدید درآمدسازمان تامین اجتماعی
پیرو بخشنامه شماره ۵ جدید درآمد، نظر به اینکه به‌موجب تصویبنامه دویست و شصت و نهمین جلسه مورخ ۸/۱۲/۷۳ شورایعالی تأمین اجتماعی حق همسر (عائله‌مندی) که در اجرای قانون نظام هماهنگ کارکنان دولت از سوی سازمانها و مؤسسات دولتی به کارکنان مشمول قانون تأمین اجتماعی آنها پرداخت می‌گردد بعنوان مزایای نقدی غیرمشمول کسر حق بیمه تلقی گردیده و این عنوان نیز به مزایای غیرمشمول مندرج در تبصره یک ماده ۲ آیین‌نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق و بخشنامه شماره ۵ جدید درآمد اضافه شده است، لذا از تاریخ اجرای بخشنامه مزبور (خرداد ۷۲) وجوهی که بابت حق همسر و در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از سوی سازمانها و مؤسساتی دولتی به بیمه‌شدگان پرداخت می‌گردد مشمول کسر حق بیمه نمی‌باشد. بدیهی است در مواردی‌که کارفرمایان مربوطه تا تاریخ صدور این بخشنامه از این بابت حق بیمه‌ای به سازمان پرداخت نموده باشند به قوت خود باقی و قابل استرداد نخواهد بود.
علی رهنما 1 ماه قبل پاسخ داده شده
حق تاهل با عائله مندی متفاوت است و حتما مشمول بیمه هست و به کسانی که مجرد باشند حتی فرزند هم داشته باشند تعلق نمیگیرد شرطش ازدواج است در راستای تشویق به تاهل و فرزند اوری است تا این اندازه تشویق واقعا باید تشویق شد؟
داود مرادی 1 ماه قبل پاسخ داده شده
حق تاهل به افرادی که جدا شدند بچه داشته باشند نیز تعلق میگیرد
علی رهنما 1 ماه قبل پاسخ داده شده
نخیر جناب مرادی فقط به کسانی که همسر داشته باشند تعلق میگیرد حتی اگر طلاق گرفته باشند قطع میشود و پرداخت نمیشود به زن و مرد هم جداگانه پرداخت میشود به اولاد ربطی ندارد بخشنامه شماره 11به طور صریح در مورد حق اولاد صحبت کرده است اشکال در اصطلاحات عربی هست اونجا گفته حق عائله مندی و اولاد اینجا گفته حق تاهل که بهتر بود میگفت حق همسر
نیما - مشاور روابط کار 1 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام از نظر اینجانب مانند حق اولاد معاف است اما منتظر بخشنامه سازمان تامین اجتماعی برای سال 1403 هستیم
علی رهنما 4 هفته قبل پاسخ داده شده
منتظر بخشنامه سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ هستیم . بخشنامه صادر شد روشن شد که معاف نیست
زهرا 4 هفته قبل پاسخ داده شده
یعنی حق تاهل مشمول بیمه است ؟ مشمول مالیات چی؟
علی رهنما 4 هفته قبل پاسخ داده شده

مشمول مالیات چی؟بله

نیما - مشاور روابط کار 4 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام بله مشمول بیمه است با توجه به بخشنامه سازمان تامین اجتماعی
حسین میرزاتقی 4 هفته قبل پاسخ داده شده
حق تاهل هم مشمول بیمه و هم مشمول مالیات میباشد و فقط به متاهلین تعلق میگیرد و به افرادی که از هم جدا شده اند هم تعلق نخواهد گرفت.
خاص 4 هفته قبل پاسخ داده شده

با سلام دو سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید  سوال اول : حق تاهل در نرم افزار لیست دیسک در همان فیلد مزایای ماهانه مشمول ( مستمر ) باید اضافه شود ؟ سوال دوم : حق تاهل مشمول بیمه مدیر عامل هم هست؟ از این جهت که مزایای رفاهی مثل حق مسکن و بن مشمول بیمه ایشان نیست آیا حق تاهل مشمول بیمه ایشان هست ؟‌ و اینکه حق تاهل همان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است ؟

زهرا 3 هفته قبل پاسخ داده شده

سلام سوال منم هست

زهرا 3 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام سوال منم هست 
علی رهنما 3 هفته قبل پاسخ داده شده
بله در مزایای مستمر بیاورید جای دیگری نیست که درج کنید این مزایامثل بن و خواروبار است .برای پاسخ به بخش دوم باید بتوانید تحلیل کنید تا حسابدار موفقی باشید چرا حق مسکن و بن به مدیرعامل تعلق نمیگیرد ؟چون اصلا ایشان قرارداد کار ندارد و مشمول قانون کار نیست یا از اساس حقوق بگیر نیست و بخش اخر هم در بخشنامه به صراحت اعلام شده 500هزارتومن و مشمول بیمه هست
دکمه بازگشت به بالا