حق شیفت نگهبانی یا محاسبه شب کاری

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدحق شیفت نگهبانی یا محاسبه شب کاری
قزلباش پرسیده شده در 1 سال پیش

سلام نگهبانان شرکتی که در آن مشغول به کار هستم یک هفته بصورت یک روز در میان از ساعت ۷ تا ۱۹ حضور دارند و کل هفته بعد را از ساعت ۱۹ تا ۷ صبح. و این سیکل دو هفته یکبار تکرار می شود در ضمن هر یک از ۴ نگهبان یک جمعه در ماه را ۲۴ ساعت در محل کار حضور دارد. نحوه محاسبه حق شیفت یا شب کاری ایشان چگونه است.

سوالات مرتبط

1 پاسخ
نیما - مشاور روابط کار 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام اگر گردش شیفتها در یک ماه صورت می گیرد یعنی هر هفته برنامه ثابتی دارد و این موضوع هفته ها در یک ماه به صورت گردشی تکرار می شود کارگران مشمول دریافت نوبتکاری هستند و به این کارگران شبکاری تعلق نمی گیرد. در مورد اینکه چه درصدی به این کارگران بابت نوبتکاری تعلق می گیرد دو استدلال وجود دارد اولی که با نظر من همخوانی دارد 15 درصد نوبتکاری است چون شیفتها در صبح و عصر و شب هستند دومی 22/5 درصد است که می گوید شیفتها چون قسمت بیشتر در صبح و شب و یا عصر و شب واقع شده است مقدار ذکر شده تعلق می گیرد. در هر صورت به این کارگران بابت نوبتکاری 15 درصد مزد ماهانه پرداخت نمایید.
محسن رحیمی 4 ماه قبل پاسخ داده شده

با سلامن در یک پروژه دولتی کار نگهبان شبم، ۲۴ روز هرشب سرکارم ۱۵ ساعتم هرشب نگهبانی میدم ماهانه۱۴تومن بمون میدن، خواستم بدونم باید چقدر نگهبانی بدم مگه ۱۲ساعت پست، ۲۴ ساعت استراحت نیست و حقوقش چقدر؟

دکمه بازگشت به بالا