خریدهای غیر رسمی شرکت و تکلیف قانونی حسابدار

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهخریدهای غیر رسمی شرکت و تکلیف قانونی حسابدار
مهدی اسدی پرسیده شده در 9 ماه پیش

با سلام . بنده در یک شرکتی کار میکنم که کارشون تولید لوازم نظافتی هستش. متاسفانه نیمی از خریدهای مواد اولیه شرکت به صورت غیر رسمی انجام میشه. تکلیف حسابدار برای معاملات فصلی و ارزش افزوده در این فاکتورها چیست. تو ارزش افزوده باید چکار کنیم. تو معاملات فصلی باید چکار کنیم. تو سند های شرکت باید چکار کنیم. ممنون از تیم قدرتمند حسابنو

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 9 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.اول از همه پیشنهاد میکنم سعی کنید خرید های خود را از جایی انجام دهید که فاکتور رسمی به شما ارائه بدهند تا دچار مشکل نشوید.اما برخی مواقع که خریدی انجام میدهید و طرف فاکتور رسمی نمیدهد و فاکتور معمولی ارائه میدهد اعتبار ارزش افزوده ندارد اما طبق قانون تجارت معامله انجام شده است.کد ملی طرف را باید بگیرید و در گزارشات فصلی اعلام نمایید و پرداخت را از حساب شرکت انجام دهید و وجه را به نام شخصی که کد ملی را در گزارشات فصلی وارد کردید واریز نمایید.
mahdi 8 ماه قبل پاسخ داده شده
وقت بخیر  طبق گفته آقای میرزاتقی عمل کنید و در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این گونه معاملات را در قسمت خرید کالا مشمول بدون پرداخت ارزش افزوده و در معاملات فصلی مواردی که کد ملی اخذ کردین ارسال و در مورد مواردی که کد ملی ندارین چاره جز ارسال به صورت تجمیعی ندارین .
دکمه بازگشت به بالا