دریافت اعتبار ارزش افزوده از دوره‌های قبل

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهدریافت اعتبار ارزش افزوده از دوره‌های قبل
علی رحمان ستایش پرسیده شده در 2 هفته پیش
سلام . یک فروشگاه شخص حقیقی دسته مودیان (ج) در سال ۱۴۰۲ برای فصل ۴ زمستان و فراخوان اداره ، مشمول قانون ارزش افزده شده در فصل ۳ پاییز این شخص کالاها و خریدهایی رسمی و پرداخت شده ارزش افزوده دارد . سوال من این است چطور میتوان از اعتبار مالیاتی خریدهای فصل پاییز استفاده کرد در صورتی که این شخص از اول دی ماه مشمول شده و متاسفانه افراد ناآگاه در اداره مالیات ادعا میکنند که نمیتوان این اعتبار را در نظر گرفت. راه حل و راهکار چیست؟ پیشاپیش ممنونم
سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 2 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام.وقتی از ابتدای دی ماه مشمول فراخوان های ارزش افزوده شده اید از آن به بعد مشمول دریافت اعتبار و پرداخت ارزش افزوده هستید و قبل از آن اگر بابت خرید های خود ارزش افزوده ای پرداخت کرده‌اید جزو بهای تمام شده کالای خریداری شده قرار گرفته است و اعتباری برای شما نمیباشد.
علی رحمان ستایش 6 روز قبل پاسخ داده شده

درود بیکران .
خب مسئله اینجاست من این کالا را در زمستان میفروشم و دوباره بایستی ارزش افزوده روی این کالا پرداخت کنم . پس من به عنوان خریدار ضرر میکنم . چون کالا رو که نمیتونم بالاتر از عرف بازار بفروشم .
و مجبور به پرداخت دو بار ارزش افزوده خواهم شد.

رضا موحد 6 روز قبل پاسخ داده شده

سلام. ارزش افزوده فروش را از کسی که به آن کالا میفروشید، دریافت میکنید و متعلق به شما نیست و به عنوان مودی، وظیفه دارید به اداره مالیات پرداخت کنید و از جیب خودتان نمی رود.
از این به بعد هم ارزش افزوده خرید و فروش را بصورت فصلی با هم تهاتر کنید و در نهایت آنچه باقی ماند اگر مربوط به ارزش افزوده فروش بود، به اداره مالیات پرداخت میکنید و اگر مربوط به خرید بود، مبلغی به اداره مالیات پرداخت نمیکنید و جزو اعتبار شما محسوب می شود و میتوانید به دوری بعدی انتقال دهید تا از فروش فصل آینده کسر شود.

دکمه بازگشت به بالا