در مورد مالیات قراردادهای حق الزحمه ای با اشخاص

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقدر مورد مالیات قراردادهای حق الزحمه ای با اشخاص
احسان امیری پرسیده شده در 2 ماه پیش

در مورد یک موسسه آموزشی که موقع رسیدگی مالیاتی هم مدارک کامل میده:موسسه با یک نویسنده قرارداد دارد که بر اساس مقاله ای که جهت سایت موسسه می نویسد، به ایشان پرداخت وجه می نماید. البته ایشون رابطه استخدامی با موسسه ندارد و حق الزحمه نویسندگی به موجب قرارداد و میزان کارکرد دریافت می کند و نحوه کار هم بصورت آنلاین هست.۱- اگر نویسنده پرونده مالیاتی داشته باشد که به موسسه فاکتور می دهد.۲- اگر نویسنده پرونده مالیاتی نداشته باشد، موسسه باید لیست و مالیات ایشان را در سامانه مالیات حقوق (به موجب بخشنامه حقوق ۱۴۰۲) ارسال و پرداخت نماید یا اینکه تکلیفی نسبت به کسر و پرداخت مالیات حقوق ندارد؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام.در هر صورت وقتی قرارداد شما در قالب قانون کار نمیباشد و رابطه استخدامی وجود ندارد و قرارداد پیمانکاری بسته شده است نباید در لیست حقوق به دارایی ارسال شود بلکه مربوط به سامانه مودیان و گزارشات فصلی میشود که بنا به شرایط آن شخص اگر مشمول سامانه مودیان نمیباشد هزینه مرتبط را در گزارشات فصلی اعلام نمایید.و تکلیفی در خصوص کسر و پرداخت مالیات ندارید و خود آن شخص مسئول پرداخت مالیاتش میباشد.

علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
نویسنده اصلا نمیتواند مشمول قانون کار باشد که بتوانید در لیست مالیات حقوق بیاورید مخصوصا که سایت هستید ضمن اینکه بعید میدونم نویسندگان مقالات علمی و آموزشی مشمول  مالیات باشند
دکمه بازگشت به بالا