دو سوال مهم مالیاتی و حسابداری

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسیدو سوال مهم مالیاتی و حسابداری
امامی پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام روز خوش دو تا سوال داشتم : اول اینکه وجوهی که به دفاتر اسناد رسمی پرداخت میشه رو به نام چه شخصی باید در معاملات فصلی آورد ؟ خود سردفتردار کد ملی نمیدن میگن شناسه ملی هم ندارند! دوم اینکه بابت اخذ تسهیلات از بانک هزینه ای رو دفتر اسناد رسمی بابت ترهین سند اخذ کرده که مبلغ بالایی هم هست باید به کدام سرفصل ببرم ؟ آیا هزینه اش قابل قبول؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

در نهایت حق التحریر است که باید در معاملات فصلی ثبت شود که به راحتی میتوانید در تجمیعی بیاورید اگر هم نیاوردید زیاد مهم نیست چون دفاتر اسنادرسمی مودی شناخته شده هستند و مالیات آنها حساب و کتاب دارد  درموردبانکها هم لزومی نداره هزینه در معاملات فصلی  ثبت شود و میتوانید در هزینه کارمزد وامها ثبت کنید

امامی 2 سال قبل پاسخ داده شده
ممنون از شما، فقط منظورتون اینه که وجهی که به دفتر اسناد پرداخت شده بابت ترهین سند رو در سرفصل کارمزد وام ها بیارم؟ یک سوال دیگه هم اینکه وجهی به شهرداری بابت صدور پروانه ساخت زمین پرداخت شده اون رو به چه نام چه شخصی باید در گزارش فصلی آورد؟
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
هزینه هایی که بابت عوارض به شهرداریها پرداخت میشود و همچنین بابت پروانه ساخت و جرایم و نظایر آن نیاز به ثبت در معاملات فصلی نمیباشد  در مورد کارمزد ترهین هم میتوانید در کارمزد بانکها بیاورید چون بانک یک مبلغی از  شما بابت کارشناسی دریافت میکنه  وبابت ترهین به محصر مبلغی پرداخت میکنید که اون هم در کارمزد وام میتواند ثبت شود.
دکمه بازگشت به بالا