سوال در رابطه با صورتحساب نسیه در سامانه مودیان

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیسوال در رابطه با صورتحساب نسیه در سامانه مودیان
sanaz پرسیده شده در 4 ماه پیش

با سلام و احترام بنده یک صورت وضعیت پیمانکاری مربوط به دوره 3 دارم که در سامانه با عنوان نسیه اعلام کردم از مبلغ  صورت وضعیت در دوره 3، ارزش افزوده صورت وضعیت کامل پرداخت شده ولی مبلغ کارکرد ما کامل پرداخت نشده و حدود 600 میلیون تومان باقی مانده الان سوال از شما بزرگواران این است ایا باید در سامانه مودیان مبلغ کل صورت وضعیت را بزنم یا اینکه به نسبت پرداختی بزنم (با توجه به اینکه طرف مقابل ما کل ارزش افزوده را پرداخت کرده)؟ 2- تاریخ پرداخت مربوط به 30 آذر بوده که مربوط به دوره 3 میشده الان در جدول پرداخت ک میخوام ثبت کنم تاریخ روز میخوره من تازه سند دستم رسیده و پرداخت که بزنم برای دوره 4 تاریخش میخوره در صورتی که در دوره 3 پرداخت شده ایا بعدها به مشکل میخورم بابت اعلام درامد یا ب عنوان کتمان اعلام میشه و مغایرت پیش میاد یا خیر؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسین میرزاتقی 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.طبق ماده ۴ قانون دائمی ارزش افزوده کارفرما مکلف است با هر پرداخت،مالیات بر ارزش افزوده متناسب با آن را به پیمانکار پرداخت کند و اینگونه نیست که بگویید اصل ارزش افزوده را اخذ کردید و مبلغ بدون ارزش افزوده را طلب دارید.شما باید صورت وضعیت را به طور کامل وارد نمایید و اگر نسیه هم میباشد که نسیه بزنید و با هر پرداخت باید پرداخت مربوطه را در کارپوشه ثبت نمایید.
sanaz 4 ماه قبل پاسخ داده شده
با سلام ممنون از پاسخگوییتون فقط یک موردی که بود پرسیده بودم بنده چون سند پرداخت دیر دستم رسید با توجه ب اینکه مبلغ پرداختی مربوط ب فصل پاییز بود در جدول پرداخت نسیه در فصل زمستان ثبت گردید الان هم در کارپوشه درامد را مربوط به فصل زمستان زده در صورتی من ارزش افزوده را هم در دوره 3 رد کرده و پرداخت هم کردم اینجا مغایرتی که پیش اومده به عنوان کتمان شناسایی میشه؟ چاره چیست؟ میشه راهنمایی بفرمایید؟
حسین میرزاتقی 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.تا زمانی که خود سامانه مبلغ پرداختی ارزش افزوده را محاسبه نکند و شما مجبور باشید مثل قبل اظهارنامه ارزش افزوده ارسال کنید بحث نسیه و نقد اهمیت ندارد و تاریخ صورتحساب ملاک میباشد و تمامی صورتحساب ها چه به صورت نقد و چه نسیه را باید در اظهارنامه ارزش افزوده طبق تاریخ صورتحساب ارسال نمایید.حالا اگر این مورد که شما میفرمایید تاریخ صورتحساب مربوط به پاییز بوده باشد مشکلی ایجاد نمیکند.
دکمه بازگشت به بالا