شخص حقیقی که نمی‌خواهد به مشکل مالیاتی روبرو شود

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلشخص حقیقی که نمی‌خواهد به مشکل مالیاتی روبرو شود
راضیه جمالی پرسیده شده در 1 سال پیش

سلام. روز بخیر. یک شخص حقیقی از اول سال یک کاری را شروع کرده و فقط کارهای خدماتی انجام میده، متوجه نبوده که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هست و در سامانه هم ثبت نام نکرده و هیچ ارزش افزوده ای هم روی فاکتورهای صادره نگرفته. از طرفی هم نمیدونسته که تمامی افرادی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند بایستی در سامانه معاملات فصلی گزارش ارسال کنن. حالا الان تکلیف این فرد چیه؟ لازم به ذکر هست که یکی از مشتریان این فرد هم یک شرکت حقوقی هست که قرارداد کار خدماتیش و فاکتورهای فرد را در سامانه معاملات فصلی گزارش کرده. برای اینکه مشکل مالیاتی برای این شخص حقیقی پیش نیاد بایستی چه کاری انجام بده؟ ممنون

داود مرادی 1 سال قبل پاسخ داده شده

یا سلام مسلما جریمه میخوره ولی باید ثبت نام کنند و درصدی از اون جریمه رو میبخشن

سوالات مرتبط

2 پاسخ
بهترین پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
از تاریخ ۱۳۹۸.۰۹.۱۶ با دادنامه دیوان حذف شده است و دیگر مشاغل مشمول ارزش افزوده نیازی به ارسال گزارشات فصلی ندارند.
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام.اگر شخص حقیقی گروه اول باشید فقط باید گزارشات فصلی انجام دهید وگرنه اشخاص حقیقی گروه دوم و سوم مکلف به ارائه گزارش فصلی نیستند.اما در مورد ارزش افزوده میتوانید با تاخیر اظهارنامه های دوره قبل را ارسال فرمایید و مشمول جریمه خواهید شد.
راضیه جمالی 1 سال قبل پاسخ داده شده

سلام. خیر گروه اول نیست، شخص برق کش ساختمان هست یعنی کار خدماتی انجام میده پس مشمول ارزش افزوده هست. در سامانه معاملات فصلی همه مشاغلی که مشمول اظهارنامه ارزش افزوده هستند بایستی معاملات فصلی را ارسال کنند پس چطور میفرمایید که مکلف به ارائه گزارش فصلی نیستند؟!!

دکمه بازگشت به بالا