صدور فاکتور رسمی به نام ما

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیصدور فاکتور رسمی به نام ما
شقایق فارسیان پرسیده شده در 2 ماه پیش
سلام وقت بخیر ما در زمینه خرید و فروش قطعات آسانسور فعالیت می کنیم (بصورت شخص حقیقی) امسال بازرگان مستقیم برای خود ما فاکتور رسمی میزنه و میگه مشتری مبالغ را به حساب خود ما واریز کنه و ما از حساب خودمون بصورت واریزی یا پرداخت چک باهاشون تسویه کنیم در صورتی که تا پارسال مصرف کننده نهایی پول را به حساب خود واردکننده و بازرگان واریز میکرد (که اکثرا مبالغ اجناس بالاست) و فاکتور را به اسم ما میزدند میخواستم بدونم کدام روش صحیح تر هست؟ و اینکه ما به مصرف کننده اعلام می کنیم واریز کننده یکنفر و از یک حساب باشه و کدملی واریزکننده را دریافت و فاکتور فروش رسمی را به اسم همون شخص صادر می کنیم ، ولی گاها پیش میاد مشتری مثلا مبلغ فاکتوری که ۱۰۰میلیون ۵۰ میلیون واریزی از خودش داریم ۵۰ میلیون دیگه از حساب اعضای خانواده ش یا فرد دیگه به حساب ما واریز می کنه بابت جنس رسمی تو این مواقع آیا مبلغ باید عودت داده بشه و واریز کننده یکنفر باشه؟؟ یا مشکلی نیست؟؟؟و نحوه ی ثبت فاکتور فروش رسمی و دریافتش به چه صورت باید انجام بشه؟؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.روش درست همین میباشد که شما به عنوان فعال اقتصادی از شرکت اصلی خرید انجام میدهید و بعد به مشتری های خود فروش انجام میدهید.واریزی ها بهتر است که خود مشتری انجام دهد ولی اگر از حساب دیگر هم واریز کنند مشکلی نمیباشد.شما جنس را میفروشید و ممکن است شماره حساب بفرستید که وجه را واریز نماید حالا آن شخص ممکن است از هر حسابی بخواهد وجه را پرداخت کند.
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
البته که من ۵  ۶ بار مطلب شما رو خوندم کامل متوجه نشدم .بازرگان یعنی تاجر .فعال اقتصادی .منظورتون از بازرگان چیه؟ شرکت ؟ وارد کننده؟ واسطه؟  منظورتون از مشتری چه کسی هست؟ مشتری شما؟ خیلی ساده بنویسید فرض کنید ما درمورد کار شما هیچ نمیدونیم در هرصورت امسال به دلیل شرایط مالیاتی و قوانین جدید اشخاص حقوقی مثل قبل بی پروا عمل نمیکنند
دکمه بازگشت به بالا