صدور قبض مابه التفاوت مالیات در سامانه حقوق

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقصدور قبض مابه التفاوت مالیات در سامانه حقوق
شرکت هادی محور پرسیده شده در 3 ماه پیش
سلام وقت بخیر . سامانه ارسال حقوق برای بعضی از پرسنل شرکت قبض مابه التفاوت مالیات صادر میکند که واقعا مبلغش اشتباه است . حتی برای کسی که ماهیانه ده میلیون تومان حقوق میگیرد هم قبض صادر کرده اینکه معاف است . خواستم از شما راهنمایی بگیرم که ایا سامانه مشکل دارد یا ما . چندین بار محاسبات راچک کردیم . مبلغ ده میلیون هم که معاف است . ممنون از شما
سوالات مرتبط

2 پاسخ
رضا موحد 3 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. محاسبات جدید سامانه بر مبنای اینست که هر کارفرمایی که لیست را زودتر ارسال کند می تواند از معافیت برای پرسنل استفاده کند. شاید ما به التفاوت مالیاتی که برای شما نشان میدهد مربوط به پرسنلی است که در دو یا چند جا کار میکنند و برای آنها لیست مالیات حقوق رد می شود.
بنظرم اگر از محاسبات خود مطمئن هستید فعلا بابت گرفتن قبض و پرداخت مابه التفاوت، اقدامی نکنید. نهایتا موقع رسیدگی مشخص می شود که طلبکار هستید یا بدهکار و چنانچه جریمه ای متوجه شما شد با درخواست کتبی، مبلغ جریمه تاخیر در پرداخت قابل بخشودگی می باشد و در نهایت اصل مالیات را می پردازید.

حسین میرزاتقی 3 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام اگر از نحوه محاسبه مالیات حقوق خود مطمئن هستید و موارد معاف و مشمول را به درستی لحاظ کرده‌اید و از اینکه این پرسنل در جای دیگر مشغول به کار نمی‌باشند و در جای دیگر لیست حقوق برایشان ارسال نمی‌شود مطمئن هستید نیاز به پرداخت مابه التفاوت نمی‌باشد و در زمان رسیدگی دفاع خواهید کرد.
دکمه بازگشت به بالا