عدم پذیرش صورتحساب توسط خریدار به دلیل اعمال ارزش افزوده

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهعدم پذیرش صورتحساب توسط خریدار به دلیل اعمال ارزش افزوده
عرفان پرسیده شده در 4 ماه پیش

با سلام و احترام اگر خریدار با این استدلال که خود را مشمول معافیت از پرداخت ارزش افزوده می داند (در صورتی که با توجه به نظر سازمان امور مالیاتی معاف نیست)، از دریافت صورتحساب فصلی که به همراه ارزش افزوده برای وی ارسال شده است، امتناع ورزد و صورتحساب ارسالی را در سامانه مودیان رد نموده است، تکلیف من به عنوان فروشنده چیست؟ چه اقدام عملی در قانون برای این موضوع پیش بینی شده است؟ اگر من مالیات را در موعد مقرر پرداخت نکنم مشمول جریمه خواهم شد و از طرفی هم خریدار هم زیر بار این موضوع نمی رود.

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.اگر خریدار مشمول ارزش افزوده نیست دلیلی بر این نمیباشد که از شما بخواهد صورتحساب بدون ارزش افزوده صادر نمایید.شما کالایی که عرضه میکنید مشمول ارزش افزوده میباشد و همچنین جزو فراخوان های ارزش افزوده میباشید.شما روش درست را انجام داده اید و ارزش افزوده پرداختی توسط خریدار که مشمول ارزش افزوده نمیباشد جزو بهای تمام شده او میباشد.اگر شما صورتحساب را صادر کنید و طرف مقابل رد کند برای طرف مقابل اعتباری تعلق نمیگیرد اما تا زمانی که شما صورتحساب رد شده  را ابطال نکنید جزو فروش شما لحاظ میگردد.
علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
و مبلغ ارزش افزوده را طلبکار هستید و در هرزمانی میتوانید مطالبه کنید مثل این میماند که کسی به شما بدهکار است و پرداخت نمیکند؟چه میکنید؟
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403