عیدی و سنوات پرسنل ۱۴۰۲ و مالیات عیدی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدعیدی و سنوات پرسنل ۱۴۰۲ و مالیات عیدی
کیمیا حکیمی پرسیده شده در 2 ماه پیش
سلام و خسته نباشید برای محاسبه عیدی و سنوات ۱۴۰۲ فقط حقوق روزانه بدون در نظر گرفتن مزایا مانند حق مسکن حق خواروبار و.. باید باشه? و سوال دیگه ای که دارم برای پرسنلی که زیر یکسال کارکرد دارن هم مالیات عیدی تعلق میگیره؟
سوالات مرتبط

5 پاسخ
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.مبنای محاسبه عیدی حقوق و مزایای به تبع شغل میباشد و حق خواربار و مسکن جزو مزایای به تبع شغل نمیباشد و نباید جهت محاسبه عیدی لحاظ شود.بابت عیدی با هر میزان کارکرد یک معافیت کامل بند ۱۰ ماده ۹۱ لحاظ نمایید و اگر از معافیت ماده ۸۴ در ماه های قبل کمتر استفاده کرده اید مازادش را میتوانید برای عیدی لحاظ نمایید تا به کارمند مالیات اضافی تعلق نگیرد.
Kimiaa 2 ماه قبل پاسخ داده شده

لطفا بیشتر راهنمایی میفرمایین مزایای به تبع شغل شامل چیا میشه ؟ و فرمول محاسبه این مزایا در عیدی به چ صورته ؟ و در سنوات هم استفاده میشه یا نه ؟
ممنون

حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام.مزایای به تبع شغل مثل حق سرپرستی و حق جذب و …که با حقوق پایه و پایه سنوات جمع میشود و مبنای محاسبه عیدی و سنوات میباشد.

علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
بله یک روزهم کار کرده باشند عیدی تعلق میگیرد
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
مزایای به تبع شغل مثل بدی آب و هوا .سختی کار .دوری از مرکز . فوق العاده شغل .حق سرپرستی و امثال اینها همراه با حقوق میشود حق السعی که مینای محاسبه سنوات و عیدی .ولی برای محاسبه مرخصی همه این موارد به اضافه مزایای قانونی مثل مسکن و خواروبار واولاد و...حساب میشود چرا؟ چون وقتی مرخصی بدون حقوق داشته باشید از همه این اقلام حقوق کسر میشود
زهرا 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام و وقت بخیر عیدی کارمندی که حقوق پایه روزانه ۱،۹۰۲،۱۳۵ ریال هست و مزایای به تبع شغل نداره حداقل ۱۱۴،۱۲۸،۱۰۰ ریال میشه؟  سنوات رو هم یک پایه حقوق یعنی ۵۷،۰۶۴،۰۵۰ باید پرداخت کنیم؟ و سوال بعدی کارفرمایی که بیمه شده با شغل مدیر عاملی هم باید عیدی و سنوات طبق همان حداقل دوبرابر و یک پایه حقوق رد کنیم ؟
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
حداقل ۱۱۴،۱۲۸،۱۰۰ ریال میشه؟بله درست است مالیات هم میتوانید کسر کنید ..سنوات رو هم یک پایه حقوق یعنی ۵۷،۰۶۴،۰۵۰ باید پرداخت کنیم؟از بیمه و مالیات معاف است..مدیر عاملی شغل نیست وکیل شرکت هستند و به قاعده قرارداد کار هم ندارد میتوانید پرداخت نکنید ولی اگر پرداخت شد منعی ندارد معمولا هم هزینه اش پذیرفته میشود
دکمه بازگشت به بالا