عیدی و پاداش پایان سال برای کارکنان ترک کار کرده

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدعیدی و پاداش پایان سال برای کارکنان ترک کار کرده
لیلا پرسیده شده در 2 سال پیش

داخل لیست حقوق کارکنان در بهمن ماه از 9 نفر، دو نفر مشغول به کارند و بقیه طی ماه های قبل ترک کار خوردند حال در لیست حقوق کارکنان در اسفندماه چطور عیدی و پاداش و سنوات افراد ترک کار رو ابراز کنیم یا نیازی به ابراز نیست و ثبت سند پرداخت عیدی و پاداش و سنوات داخل دفاتر کافیه یا اینکه میشه عیدی و پاداش پرداخت نکرد؟

سوالات مرتبط

9 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
اگر موقع تسویه حساب از ایشان بابت عیدی مالیات کسر و پرداخت کرده اید که قطعا این کار اتجام نشده است در لیست اسفند بیاورید و معافیت را نسبت به کارکرد لحاظ و مالیات را حساب کنید   سنوات که مالیات ندارد اگر اعلام شود بهتر است . و حتما به این افراد عیدی و سنوات تعلق میگیزد
لیلا 2 سال قبل پاسخ داده شده

خب اسامی کارکنان در سیستم ترک کار خورده چطور به لیست اضافه بشه یعنی من دو نفر لیست مالیات بهمن رو رد کردمالان نه نفر رد کنم و فقط عیدی و پاداش رو براشون بیارم حقوق نزنم میشه دوباره اسامی ترک کار خورده ها رو در لیست آورد ؟

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
هنگامی که با این افرادتسویه حساب میکردید باید عیدی هم محاسبه و مالیات را کسر میکردید  مگر اینکه تا حالا عیدی را پرداخت نکرده باشید که بعید است . اگرسیستم اجازه نمیدهد دستی حساب کنید ومالیات آن را جداگانه و نقدی بپردازید   وگرنه تمام هزینه حقوق این افرادرا ۱۰ درصدمالیات با جرایم مطالبه میکنند
لیلا 2 سال قبل پاسخ داده شده
ممنون
لیلا 2 سال قبل پاسخ داده شده
میتونم دوباره به لیست اضافه کنم تاریخ ترک کارشون رو بیارم و حقوق رو صفر رد کنم و عیدی پاداش رو محاسبه کنم؟؟؟
Atefe.j 2 سال قبل پاسخ داده شده

میتونید لیست های اصلاحی در سایت مالیات حقوق بزنید برای هرکدوم از لیستهایی که نیاز به اصلاح دارند

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
با توجه به تغییرات مداوم سامانه حقوق و اینکه به صورت عملی مدتهاست کار نمیکنم اگر کسی جواب رو میدونه کمک کند ولی پیشنهاد میکنم خودتون امتحان کنید  مهم اینه که مالیات را حساب کنید
مرضیه 2 سال قبل پاسخ داده شده
این سوال من هم هست لطفا راهنمایی کنید
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

سوال که جواب داده شد فقط شکل کار را به قطعیت نرسیدیم یعنی آیا کارگری که در خرداد ترک کار زدیم میتوانیم در اسفند مالیات سالانه همراه باعیدی اش را وارد سیستم کنیم؟باید عملی کار کنید و جواب دهید تا همه استفاده کنند.

زهرا 1 سال قبل پاسخ داده شده

سلام
دو تا سوال در راستای ابن مطلب داشتم سنوات یک دوازدهم معافیت سالانه معاف است یا کلا معاف هست ؟
سوال دوم اینکه شخصی که عیدی و سنوات رو در لیست بیمه ش رد نکردیم ( باتوجه به اینکه لیست مالیات حقوق رو در زمان خودش رد نکردیم و الان میخایم انجام بدیم )آیا در ماهی که ترک کار کرده و عیدی و سنوات پرداخت شده در لیست مالیات حقوق بیاریم مشکلی ابجاد میشه ؟

رضا موحد 1 سال قبل پاسخ داده شده

سنوات کلا معاف است.
سوال دوم: می توانید در همان ماهی که ترک کار کردن اعلام کنید و یا اینکه در لیست اسفند ماه و پایان سال.

زهرا 1 سال قبل پاسخ داده شده

<p>ممنونم از پاسخ شما من یه مطلبی خوندم که نوشته بود سنوات اگر سالیانه پرداخت بشه و اون کارمند هنوزم برای سال بعد داخل اون شرکت حضور داره مشمول مالیاته ، آیا صحت داره ؟</p>

حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
خیر.سنوات معاف از مالیات میباشد.
زهرا 1 سال قبل پاسخ داده شده

ممنون از کمک شما ، میشه یک بار روش محاسبه حق سنوات رو نیز بفرمایید ، اینکه اگر معادل یک ماه حقوق کارمند هست (کارمندی که طبق اداره کار حقوق میگیرد و شامل حقوق پایه ، حق مسکن ، حق خواروبار ، و پایه سنوات است معادل 58,897,500 ریال ) و ۵ ماه کارکرد داشته حق سنوات چقدر است ؟

حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
محاسبه سنوات از حقوق و مزایای به تبع شغل بدست می آید.با توجه به فرموده شما در حقوق ذکر شده فقط (حقوق پایه روزانه بعلاوه پایه سنوات روزانه) را در ۳۰ ضرب میکنید و حاصل را ضرب در تعداد روزهای کارکرد و تقسیم بر ۳۶۵ روز بفرمایید.حق مسکن و خواربار در محاسبه سنوات اعمال نمیشود.
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403