فاکتورهای خرید غیررسمی در سامانه مودیان

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیفاکتورهای خرید غیررسمی در سامانه مودیان
azadeh پرسیده شده در 11 ماه پیش

با سلام در خصوص سامانه مودیان ما تمام فاکتورهای فروشمون رسمی هست و ارزش افزوده دارد و تماما در سامانه مودیان ارسال می‌شود اما درخصوص فاکتورهای خریدمون اکثرشون غیر رسمی هست و تعدادی رسمی هست الان با راه اندازی سامانه مودیان چه اتفاقی می افته؟ یعنی فاکتورهای خریدمون که فقط رسمی هست برامون ارسال میشه تو سامانه مودیان و غیر رسمی ها تکلیف اش چی میشه؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
علی رهنما 11 ماه قبل پاسخ داده شده
خوب این مشکل کل سیستم اقتصادی هست که در زمان قبل از اجرای قانون سامانه مودیان هم وجودداشت به هر صورت این هزینه ها هم قابل اثبات است و در سیستم مالی ثبت کنید به مرور و در صورت حل مشکلات اساسی و تحریم و....حل میشود
azadeh 11 ماه قبل پاسخ داده شده
منظورم این هست تامین کننده خرید رسمی نیست در سامانه مودیان چطور ثبت کند؟ ما که خرید را خودمان ثبت نمیکنیم. وقتی فروش ارسال میکنیم در سامانه مودیان حتما باید همان فروش هم خریدش باشد بلا استثنا؟
حسین میرزاتقی 11 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.بعد از دوران گذار که سال ۱۴۰۲ میباشد اگر میخواهید هم خریدهایتان و هم اعتبار ارزش افزوده آن برایتان لحاظ شود فقط باید صورتحساب نوع اول برایتان صادر شود و در کارپوشه شما بنشیند.
azadeh 11 ماه قبل پاسخ داده شده
فروشهایمان همه ۹ درصد ارزش افزوده را دارد و خریدهای غیر رسمی ارزش افزوده ندارد یعنی خریدی که بابتش ارزش افزوده ندادیم هم در فروش ۹ درصد رو لحاظ میکنیم. با این شرایط چه اتفاقی می افتد؟ قانونا همچین  کاری مجازه؟
علی رهنما 11 ماه قبل پاسخ داده شده
فکر میکنم ابهام بوجودآمده است در کل جواب داده شد که فروش و خریدغیررسمی رو نمیتوتن درسامانه ثبت کرد ولی همه را در سیستم مالی خود ثبت میکنید موقع دفاع از آنها با توجه به مشکلات همگانی میتوانید ازآنها دفاع کنید
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403