فروش توسط حق العمل کار

حسین میرزاتقی پرسیده شده در 2 سال پیش
استاد ببخشید الان یه شرکتی هست که با تعاونی کار میکنه و حالت دیجی کالا هستش و تعاونی یه حق العملی میگیره و کالا را به پرسنل خودش میفروشه و هر هفته مبلغ کالاها رو تسویه میکنه و بابت حق العمل فاکتور صادر میکنه اما بابت فاکتور فروش اجازه نمیده که به اسم تعاونی فاکتور صادر کنیم و میگه به اسم مصرف کننده ها و به کد ملی آنها صادر کنید. من بهشون گفتم به نام تعاونی فاکتور صادر کنید چون پول کالا را هم تعاونی پس از کسر حق العمل واریز میکند.آیا درسته؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

نخیر درست میگویند دیجی کالا هم فاکتور فروش به نام خودش تحویل نمیگیرد و فقط به حق العمل ها ی دریافتی ان مالیات تعلق میگیرد و درآمد فرض میشود . در حقیقت شرکت تعاونی واسطه هست و شما فروش به اشخاص و مصرف کننده ها دارید ضمن این که به نفع شما هم هست چون در حالتی که شما تمایل دارید ارزش افزوده تعلق میگیرد

حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و وقت به خیر ظاهرا با توصیفاتی که داشتید، روابط مالی شرکت شما با تعاونی مربوطه  کمی متفاوت از دیجی کالا هست. همه چیز بستگی به مدل قرارداد همکاری شرکت با تعاونی دارد. درست است که شرکت از بابت فروش کالا به مصرف کننده نهایی، حق العمل یا به عبارتی پورسانت دریافت می‌کند ولی شیوه اجرای این عمل در مورد شما به شیوه صدور فاکتور فروش نیابتی از سوی شرکت تعاونی نیست و البته که اشکالی هم ندارد به این شیوه عمل شود. در مجموع سعی کنید قرارداد مناسبی با شرکت تعاونی در رابطه با ارتباطات مالی و نحوه تسویه و میزان پورسانت داشته باشید تا درصورت نیاز بتوانید به آن استناد کنید و به حوزه مالیاتی ارائه دهید. 
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403